Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ




 Ο Ιωάννης Καποδίστριας αναγνώρισε την διαφθορά της πολιτικής ζωής στην Ελλάδα αλλά δεν μπόρεσε να την νικήσει. Δεν κατάφερε να διορθώσει τίποτα κι έφυγε από την ζωή ηττημένος. Έχασε την ευκαιρία να δημιουργήσει μια σύγχρονη Ελλάδα και να γίνει ο πατέρας του νέου ελληνικού έθνους.

Όσο μεγαλύτερες είναι οι δυσκολίες τόσο περισσότερο ενάρετο είναι να προσπαθείς και τόσο περισσότερο ένδοξο είναι να αγωνίζεσαι. Μπορεί να είναι επίπονη και μακρά η προσπάθεια και να χρειάζεται μεγάλη υπομονή, αλλά με ξεκάθαρες προθέσεις όταν προσπαθείς ευσυνείδητα, συχνά καταφέρνεις να πραγματοποιήσεις εκείνα που αρχικά φαινόταν απίθανα. Αυτά έγραψε ο Καποδίστριας στον Λεοπόλδο για να αναλάβει την ηγεμονία της Ελλάδος. Οι ιστορικοί λένε όμως ότι έμεινε μόνο στα λόγια και ο ίδιος δεν στήριξε αυτή την επιλογή.


 Προσωπική μου άποψη είναι ότι γι αυτό ευθύνεται η προσκόλληση του στην Ρώσικη πολιτική και την Ορθόδοξη πίστη. Αντιτάχθηκε στις απαιτήσεις των δυτικών για ένα σύνταγμα που θα άφηνε ελεύθερη την θρησκευτική τοποθέτηση των Ελλήνων. Ο Καποδίστριας θέλησε να δημιουργήσει μια χριστιανική Ελλάδα παρόλο που παραδέχθηκε ότι από το Φανάρι ερχόταν οι  μηχανορράφοι της ελληνικής πολιτικής σκηνής. Ωστόσο εκείνος ήταν Ρώσος και δεν συμπαθούσε το φανάρι, ούτε την φιλική εταιρεία που είχε κάποιες φαναριώτικες καταβολές.

Στον λιμένα της Σπάρτης οι συγκεντρωμένοι σήκωσαν σημαία η οποία έφερε τις εικόνες του Λυκούργου και του Λεωνίδα γράφει στον ιππότη Ευνάρδω. Ο Καποδίστριας περιφρονεί την αρχαιολατρεία των Σπαρτιατών. 

 Στην στάση των Σπαρτιατών αναφέρει με ειρωνεία ότι οι στασιαστές είχαν αναρτήσει εικόνες του Λυκούργου και του Λεωνίδα, φανερώνοντας την αντιπάθεια του στην αρχαιοελληνική συμπάθεια των ιθαγενών. Οι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά ότι ο κλήρος τους είχε προδώσει και γι αυτό νοσταλγούσαν την ελληνική ελευθερία. Σε ένα άλλο απόσπασμα αναφέρει ότι οι Έλληνες προσπάθησαν να φτιάξουν ναό στον αληθινό θεό από τα σπασμένα αγάλματα του Διός και της Αθηνάς αλλά δεν τα κατάφεραν. Τελικά ο Καποδίστριας δολοφονήθηκε έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα όπου είχε πάει να εκκλησιαστεί. Καθόλου τυχαίο δεν ήταν το γεγονός αυτό.



 Η Ελλάδα καταστράφηκε γιατί δεν κατάφερε να ελευθερωθεί από την εκκλησία και να γίνει ένα σύγχρονο δημοκρατικό κράτος ακολουθώντας τις επιθυμίες των τεκτόνων της εποχής. Θα αναρωτηθεί κανείς αν τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη έγιναν τέτοια δημοκρατικά κράτη. Ούτε η Αμερική ούτε τα ευρωπαϊκά κράτη διέφυγαν της χριστιανικής υπεροχής. Γι αυτό και η Ευρωπαϊκή ενοποίηση σταμάτησε στο άρθρο του Ευρωπαϊκού συντάγματος που αφορά την θέση του χριστιανισμού στην Ευρώπη.

Ο Καποδίστριας παραπονείται στον Λεοπόλδο ότι οι δυτικοί ζητούν ισονομία για όλες τις θρησκείες χωρίς να αναφέρουν στο σύνταγμα την ανωτερότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας έναντι των άλλων "αιρέσεων". Σήμερα λοιπόν έχουμε την εκκλησιαστική κατοχή αλλά ελευθερία δεν έχουμε. 
 Είναι η Ελλάδα ικανή να μπει οδηγός σε αυτή την παγκόσμια επανάσταση και να ελευθερώσει τον άνθρωπο από την δυναστεία των θρησκειών; Αν δεν ελευθερωθούμε τώρα από τους χριστιανούς θα σκλαβωθούμε αύριο από το Ισλάμ. Αν δεν δημιουργήσουμε σήμερα μια ελεύθερη Ελλάδα από την εκκλησία θα υποταχθούμε αύριο από την ισλαμική βία. Αυτό το γνωρίζουμε πολύ καλά και δεν έχουμε πλέον άλλο δρόμο παρά την ελεύθερη δημοκρατία.

 Σήμερα προωθείτε μια εβραιοχριστιανκή συνεννόηση για να επιτεθεί ο δυτικός κόσμος στο Ισλάμ και να κυριαρχήσει έτσι στον κόσμο. Αυτή είναι η πολιτική των αφελών εκείνων που νομίζουν ότι με τις πολεμικές επιχειρήσεις θα κατακτήσουν τον κόσμο όπως έκανε ο Ιούλιος Καίσαρας και ο Μέγας Αλέξανδρος. Ο πόλεμος των χριστιανών εναντίων των μουσουλμάνων που έχουν παραγγείλει οι Εβραίοι δεν θα φέρει παρά την καταστροφή του δυτικού κόσμου. Η μοναδική λύση είναι ο Ευρωπαϊκός διαφωτισμός να συνεχίσει την αναμορφωτική του πορεία και να υπερισχύσει η δημοκρατία και η ελευθερία του ανθρώπινου πνεύματος που τώρα σκλαβώνεται από αρχαίες θρησκείες.



 Στην Ελλάδα, όπως την εποχή της επανάστασης, αποβλέπουν ξανά στην μεγάλη μαμά Ρωσία. Τότε όμως ολόκληρη η Ρωσία σε μια μέρα κατέληξε από μια μεγάλη χριστιανική αυτοκρατορία σε μια  αθεϊστική σοβιετική ένωση. Η καταστροφή του ελληνισμού ακολούθησε με την μικρασιατική ήττα. Οι Ρώσοι όπως και το Ισραήλ μπορούν να συνεργαστούν με την Ελλάδα για την δημιουργία ενός νέου κόσμου ελεύθερου από εθνικισμούς και θρησκευτικό φανατισμό. Κάθε άλλη συνεργασία στη βάση της θρησκευτικής συνεννόησης είναι μάταιη και θα καταλήξει σε αποτυχία.

 Στην Κρήτη έχουμε την εμπειρία της Ρωσικής παρέμβασης κατά την επανάσταση του Θερίσου. Οι μεγάλες δυνάμεις αποβιβάστηκαν στο νησί για να βοηθήσουν την χωροφυλακή του πρίγκιπα Γεώργιου. Μονάχα οι Ρώσοι όμως με διαταγή του Τσάρου Νικολάου πολέμησαν με σκληρότητα εναντίον των κρητικών επαναστατών.

Ας γίνει το θέλημα του πανάγαθου Θεού, γράφει ο Ρώσος κυβερνήτης στον κόμη Μοντενίγο. Οι  Μαυρομιχάληδες είχαν μια άλλη άποψη και τον δολοφόνησαν. Σήμερα το ίδιο λένε και οι αποτυχημένοι πολιτικοί μας. Η Παναγιά θα μας σώσει και η εκκλησία. Κύριε ελέησον δηλαδή. 

 Ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο φιλορώσος πολιτικός αποτελεί ένα παράδειγμα για εμάς των ικανοτήτων της Ρώσικης πολιτικής. Είναι αλήθεια ότι τα πήγε πολύ καλά με τις πατάτες. Ας περιοριστούν λοιπόν οι φίλοι μας οι Ρώσοι στα αγροτικά. Έχει γράψει και ο Βασίλης ο Παπακωνσταντίνου ωραία μουσική για τα αγροτικά. Άλλους παπάδες δεν θέλουμε.

Ο Καποδίστριας δημιούργησε εκκλησιαστικό σχολείο αλλά όχι Πανεπιστήμιο. Περίμενε λέει πρώτα να μάθουνε καλά τα κολυβογράμματα και μετά να διαφωτισθούν.


ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 

ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ
ΑΘΗΝΑ 1976
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
Ανθολόγηση
ΚΩΣΤΑ ΔΑΦΝΗ

Καποδίστριας προς τον πατέρα του
17 Μαρτίου 1815

… Εγώ δεν χάνω ούτε θα χάσω από τα βλέμματα μου ούτε στιγμήν την υπόθεσιν, ήτις ενδιαφέρει εμέ απολύτως, εννοώ την πατρίδα μας…

Καποδίστριας στην αυτοβιογραφία του.

… Ως Ελλην οφείλω μόνον εκείνην την ελευθερίαν να επιθυμώ, ην οι Έλληνες ήθελον αποκτήσει δια των ιδίων των δυνάμεων και δια της προηγουμένης προόδου των εις τον αληθή πολιτισμόν…
Καποδίστριας προς τον Λόρδο Κάστερλη, Υπουργό Εξωτερικών της Αγγλίας 1815

Η Ενετική πολιτεία εκυβέρνα τας Ιονίους νήσους με το σύστημα της διαφθοράς. Οι αντιπρόσωποι εκλέγοντο εκ της κλάσεως των ευγενών αρχόντων, ήτις ήτο η ευκαταφρονεστέρα, αμαθεστέρα και η μάλλον διεφθαρμένη δι’ ανηθικότητα και ελεεινότητα. … Η πολιτεία της Ενετίας εφοβείτο το έξοχον της φυσικής μεγαλοφυίας του ‘Ελληνος και επροσπάθει να το καταβάλη με την αμάθειαν. Η Ενετική Γερουσία ουδέποτε συνεχώρησεν να συστηθώσι σχολεία δημόσια εις ταύτας τας νήσους.

Καποδίστριας προν τον Αλέξανδρον Στούρτζα
25 Ιουνίου 1830

Η επανάστασις εγέννησεν ένα σωρόν ανθρώπων αργών, θελόντων να ζώσιν εκ του δημοσίου, οίτινες, αν εγκαταλειφθώσι, θέλουσι πέσει εκ της απελπισίας εις ληστείαν και πειρατείαν, και τότε το έθνος θέλει αναγκασθή να εξοδεύσει περισσότερα. Τούτο δεν θέλει διορθωθή παρ’ όταν η Ελληνική κυβέρνησις στερεωθεί εντελώς και, έχουσα χρήματα και αξιοπιστίαν, δυνηθή να δώση εις τους τοιούτους ανθρώπους γαίας, ίνα καταστασθώσι πολίται καλοί και χρήσιμοι. Γένοιτο !
Καποδίστριας

Προς τον Πρίγκιπα Λεοπόλδο
14 Ιουλίου 1830
…. Όσο μεγάλαι είναι αι δυσκολίαι, τόσω εναρετώτερον το επιχειρείν αυτάς, και ενδοξότερον το καταγωνίζεσθαι. Και κόπος μακρός, σπουδαίως και καρτερικώς εκ προαιρέσεως ευθείας και καθαράς εκπονούμενος, πολλά πολλάκις των ανθρώπων, απίθανα πρώτον φαινόμενα πρακτά παρασκεύασεν.
Καποδίστριας προς τον Πάλμεστρον.

…. Οι αληθινοί μηχανοράφοι και συνεπώς οι κορυφαίοι είναι κληρονομία της σχολής του Φαναρίου και της σχολής του μακαρίτη Αλή Πασά. Την υπόλοιπη αντιπολίτευση αποτελούν μερικοί προεστοί, που λαχταρούν την επιρροήν, που ασκούσαν εις τας επαρχίας των υπό την τουρκικήν κυριαρχίαν και νέοι που εβγήκαν από τας μυστικάς εταιρείας της Γαλλίας και της Γερμανίας. Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν ούτε μπορούν να έχουν επιρροήν εις τον λαόν, διαφορετικά θα ήτο ανεξήγητον πως δεν επέτυχαν τον σκοπόν που εδώ και τρία χρόνια επιδιώκουν…
Καποδίστριας προς τον Γάλλο ιστορικόν και περιηγητή Μισώ, ΄ποταν τον ρώτησε αν η Ελλάδα έμελλε να γίνει βασίλειο ή Δημοκρατία.

… Ένα τέτοιο πράγμα δεν θα ήτο και τόσον εύκολον ! Ανηγέρθη πολλάκις ναός προς τον αληθή Θεόν εκ των στηλών του Διός και της Αθηνάς. Πως όμως θα ιδρυθη θρόνος επί του εδάφους των αρχαίων δημοκρατιών και εκ της κόνεως αυτών; 



ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Αποτάσομαι πάση τη Εβραϊκή θρησκεία



 Δημοσιεύω σήμερα ένα απόσπασμα από το Μεγάλο ευχολόγιο που αφορά την προσχώρηση ενός Ιουδαίου στον χριστιανισμό. Μου έκαναν εντύπωση οι πληροφορίες που δίνει για τις αιρέσεις των Ιουδαίων.

 Πρώτα από όλα για τους Ηρωδιανούς οι οποίοι θεωρούσαν τον Ηρώδη Αγρίππα ως Θεό και Χριστό αλλά και για τους γνωστούς Ναζιραίους.

 Οι Φαρισαίοι σύμφωνα με τον Ιώσηπο είναι μια παραπλήσια αίρεση με τους Στωικούς ενώ οι Σαδδουκαίοι με τους Επικούριους.

 Οι Ναζιραίοι μπορούν να συγκριθούν μόνο με τους Πυθαγόριους για όσα πιστεύουν και όσα πράττουν. Οι Ναζιραίοι δεν δέχονται το νόμο των θυσιών του Μωυσή και δεν τρώνε αίμα. Δεν ακολουθούν λοιπόν την παλαιά Διαθήκη, όπως κάνουν οι σημερινοί χριστιανοί.

 Οι Ναζιραίοι αναφέρονται στα λεγόμενα Μακκαβαϊκά βιβλία ως ελληνιστές με τον αρχιερέα τους τον Ιησού τον Ναζιραίο ο οποίος ονομαζόταν Ιάσων μια και ελλήνιζε. Αυτός ο Ιησούς ο Ναζιραίος καταδιώχθηκε επειδή δεν θυσίαζε 150 χρόνια προ Χριστού. Οι σημερινοί χριστιανοί όμως εορτάζουν και θεωρούν αγίους τους Μακκαβαίους που θυσιάστηκαν επειδή δεν ήθελαν να φάνε χοιρινό, ακολουθώντας την παλαιά Διαθήκη αλλά θεωρούν αιρετικούς τους ελληνιστές Ναζιραίους.

Στο μέλλον, εφόσον ο ουρανός και η γη το επιτρέψουν, θα κάνω μια δημοσίευση για αυτούς τους προχριστιανικούς άγνωστους χριστιανούς. Σήμερα θέλησα να ξεκρεμάσω την Εσθήρ που ήταν το τελευταίο μου κείμενο για τόσες μέρες. Προς το παρόν, όποιος Ιουδαίος θέλει να προσχωρήσει στον χριστιανισμό, πρέπει να διαβάσει την παρακάτω ευχή. Οι Έλληνες κατά το βάπτισμα αποτάσσονται τον Σατανά και πάση την πομπή αυτού, οι Ιουδαίοι αποτάσσονται πάση τη Εβραϊκή θρησκεία. Γενικώς αποτασσόμεθα Τάσο μου.




Χρη τον Ιουδαίον προσερχόμενο Χριστιανισαι

Πρλβ. Κωδ. 226 (ιε αιών) Μ. Βατοπεδίου

 Εγώ ο δείνα, ο εξ Εβραίων σήμερον προσιών τη πίστη των Χριστιανών αποτάσομαι πάση τη Εβραϊκή θρησκεία, και τοις νομίμοις πάσι και περιτομή και αζύμοις και των Ιουδαίων Πάσχα και τη θυσία του αμνού, και την Εβδομάδων ημερών εορτη και την εκείνη Ιωβηλαίων και απασας τας εορτάς των Εβραίων συν ταις θυσίαις αυτών…  Και επί τούτοις αναθεματίζων τας παρ’ Ιουδαίων αιρέσεις και τους αιρετικούς Σαδδουκαίους, οίτινες το Πνεύμα το Αγιον βλασφημούν και των νεκρών ανάσταση αθετούσι και τους άλλους αποβάλλομαι Φαρισαίους του αφωρισμένους οι κατά Δευτέρα και Πέμπτη νηστεύουσι… δοξάζουσι δε ειμαρμένη και αστρολογία σχολάζουσι, Νασσαρηνούς τους αφανιστάς οι τον περί θυσιών ου παραδέχονται Μωυσέως Νόμου, και δια τούτο εμψύχων απέχονται, και όλως ου θύουσι, Χοσσαίους τους ιταμωτάτους διδάσκαλον έχουσι άνθρωπον τινά Αλλεξάνιν καλούμενον, και την Μαραθώ και Μαρθάνην, τους υπό του γένους αυτών καταγόμενους και ως θεάς τιμώσιν οι Ηρωδιανοί, οίτινες και αλλόφυλον βασιλέα των Ιουδαίων Ηρώδην, τον σκωλυκόβρυτον ως Χριστόν δοξάζουσι. Ημεροβαπτιστάς οι τα αυτά φρονούσι τοις Φαρισαίοις… και απλώς ιδίας παραδόσεις πολλάς του Νόμου προστίθεντες, δευτερώσεις αυτάς καλούσιν, οιον δευτέρας θεού νομοθεσίες την πρώτη ή του Μωυσέως την Δευτέρα του Ραββί Ακινάν, και την Τρίτη εις τον Αννα και Ιούδα, την δε Τετάρτη εις τους υιούς του Νασαμοναίου, οίτινες το Σάββατον εν τοις πολέμοις ηθέτησαν. Τούτους ουν τας Ιουδαϊκάς αιρέσεις.
Ευχολόγιον Μέγα. Σελ 526 πως δεχεσθαι των εξ Ιουδαίων προσερχόμενο. Επιμέλεια Νικολάου Παν. Παπαδοπούλου Πρωτοπρεσβύτερου

Εκδόσεις Σαλίβερου.


Αθήναι. Σταδίου 12

ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ - Ελλην Ασεβής