Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ Β' – ΤΟ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΑΣ


Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ
 – ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ -

ΤΟ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ

  Η κατάρα του Θεού της βίβλου είναι το σημαντικότερο στοιχείο της Ιουδαϊκής θρησκείας από ψυχαναλυτική άποψη γιατί σε αυτή στηρίζονται οι ενοχές που βαραίνουν την ανθρωπότητα ακόμα και στο χριστιανισμό και αυτή είναι που δημιουργεί τα πλέον τραγικά γεγονότα στην ανθρώπινη ιστορία. Έκφραση αυτής της κατάρας είναι η προδοσία της Εύας, η δολοφονία του Κάιν, η δολοφονία του Χριστού, η συνεχή εξόντωση του Εβραϊκού λαού από τα έθνη, η εξορία στην Βαβυλώνα και η καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τον Βεσπασιανό. Εκτίμηση μου είναι ότι η θεραπεία αυτής της κατάρας είναι θεραπεία του δυτικού πολιτισμού.

Οι πρωτόπλαστοι τρώνε τον απαγορευμένο καρπό.


  Το λεγόμενο προπατορικό αμάρτημα, η βρώση του απαγορευμένου καρπού από τον άνθρωπο και η εξορία του από τον παράδεισο, είναι κεντρικό θέμα στην Ιουδαϊκή θεολογία την οποία έχει ασπαστεί ο σημερινός χριστιανισμός. Θέλω να τονίσω ότι αυτή την Ιουδαϊκή θεολογία δεν την ακολουθούσαν υποχρεωτικά οι εθνικοί χριστιανοί της αρχαίας εποχής. Οι άνθρωποι της ελληνικής φιλοσοφίας δεν μπορούσαν να στηρίξουν την γνωσιολογική τους θεωρία στην ανυπακοή των πρωτοπλάστων και την εξαπάτηση τους από το φίδι. Τον συμβολισμό αυτού του μύθου θα επιχειρήσω να αναλύσω σε επόμενη δημοσίευση. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι την σπουδαιότητα που ο ιουδαιοχριστιανικός πολιτισμός αποδίδει σε ένα αρχαίο μύθο με τον οποίο δικαιολογεί την έξωση του ανθρώπου από την ευτυχισμένη ζωή του παραδείσου και τις ενοχές που νιώθει όταν τολμήσει να λάβει ηδονή από αυτή την γήινη ζωή.

Η δολοφονία του Κάιν


 Ο Θεός της βίβλου καταράστηκε την γη, επειδή οι πρωτόπλαστοι έφαγαν τον απαγορευμένο καρπό. 

«Κατηραμένη να είναι η γη, εξαιτίας σου, με λύπας θέλει τρώγει τους καρπούς αυτής πάσας τας ημέρας της ζωής σου.» Γένεσις Γ,17

 Στο αμέσως επόμενο επεισόδιο ο Θεός της βίβλου θα καταραστεί τον Κάιν επειδή σκότωσε τον αδερφό του τον Άβελ. Ο χορός των καταραμένων συνεχίζεται στην βίβλο αφού με κάθε ευκαιρία ο ίδιος ο Θεός ή οι προφήτες καταριούνται τους ανθρώπους ή και όλο το λαό του Θεού, επειδή τολμάει να ακολουθήσει την προσωπική του επιθυμία και να φανερώσει ανυπακοή στον λόγο του Θεού. Κατά τον ίδιο τρόπο σήμερα οι ιεροκήρυκες κουβαλάνε στα χέρια τους ένα βιβλίο που το ονομάζουν αγία Γραφή και το θεωρούν θεόπνευστο Λόγο του Θεού και απειλούν τον κάθε άνθρωπο που δεν θα σεβαστεί την δική τους προκατάληψη, την δική τους άποψη, την δική τους τελικά επιλογή.

 Η ΕΞΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΑΣ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ

  Μέσα στο βιβλίο αυτό ο Θεός καταθέτει τους νόμους του και την διαθήκη του, την Ευλογία και την Κατάρα του. Όποιος δεν υπακούει στους νόμους του βιβλίου αυτού είναι επικατάρατος, όπως λέει ο προφήτης Ιερεμίας.

 ΙΕΡΕΜΙΑΣ - 11o Κεφάλαιο
1 Ο λογος ο γενομενος προς Ιερεμιαν παρα κυριου λεγων. 2  ακουσατε τους λογους της διαθηκης ταυτης και λαλησατε προς τους ανδρας Ιουδα και προς τους κατοικους της Ιερουσαλημ. 3  και ειπε προς αυτους ουτω λεγει Κυριος ο Θεος του Ισραηλ επικαταρατος ο ανθρωπος οστις δεν υπακουει εις τους λογους της διαθηκης ταυτης.

  Ο προφήτης Ιερεμίας γνωρίζοντας το νόμου του Θεού αναγγέλλει την σκλαβιά του Ιούδα και του Ισραήλ από τον βασιλιά της Βαβυλώνας Ναβουδοχονόσορα, λέγοντας: «Διότι ο οίκος Ισραήλ και ο οίκος Ιούδα εφέρθησαν πολλά απίστως προς εμέ, λέγει ο Κύριος, Αρνήθηκαν τον Κύριο και είπαν δεν είναι Αυτός και δεν θέλει έρθει κακό σε μας, ούτε θα πέσουμε από μάχαιρα ή πείνα. Ιδού εγώ θα φέρω έθνος από μακριά, λέγει ο Κύριος, έθνος ισχυρό του οποίου δεν γνωρίζεις την γλώσσαν, ούτε καταλαβαίνεις τι λένε, και η φαρέτρα τους είναι ισχυρή και θα τρώνε τα σιτάρια σου και τα κοπάδια σου  » (Ιερεμίας Ε .11)

Η κατάληψη της Ιερουσαλήμ από τον Ναβουδοχονόσορα


 Ο ίδιος όμως ο προφήτης Ιερεμίας αναγνωρίζει την ματαιότητα της ζωής του, η οποία δεν τον ικανοποιεί καθώς ζει ένα περιβάλλον απιστίας, σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν αναγνωρίζει και δεν ακολουθεί το Πνεύμα του νόμου της βίβλου. Καταριέται έτσι την ημέρα που γεννήθηκε και αναρωτιέται γιατί η μήτρα της μητέρας του δεν έγινε ο τάφος του αλλά γεννήθηκε σε αυτόν τον κόσμο όπου κυριαρχεί η θλίψη και ο πόνος.

ΙΕΡΕΜΙΑΣ - 20o Κεφάλαιο «14  επικαταρατος η ημερα καθ ην εγεννηθην η ημερα καθ ην η μητηρ μου με εγεννησεν ας μη ηναι ευλογημενη  15  επικαταρατος ο ανθρωπος οστις ευηγγελισατο προς τον πατερα μου λεγων εγεννηθη εις σε παιδιον αρσεν ευφραινων αυτον σφοδρα.»

Ο προφήτης Ιερεμίας σε Ορθόδοξη ειδωλοποιία.


 Σε αυτή την ψυχολογική κατάσταση βρισκόταν ο προφήτης που μαντεύει όλα τα κακά για την Ιερουσαλήμ επειδή εγκατέλειψαν την διαθήκη του Κυρίου του Θεού αυτών και ακολούθησαν άλλους θεούς.

ΙΕΡΕΜΊΑς  22. 5  «αλλ εαν δεν ακουσητε τους λογους τουτους ομνυω εις εμαυτον λεγει Κυριος οτι ο οικος ουτος θελει κατασταθη ερημος. 7  και θελω ετοιμασει εναντιον σου εξολοθρευτας εκαστον μετα των οπλων αυτου και θελουσι κατακοψει τας εκλεκτας κεδρους σου και ριψει εις το πυρ. 8  και πολλα εθνη θελουσι διαβη δια της πολεως ταυτης και θελουσιν ειπει εκαστος προς τον πλησιον αυτου δια τι ο Κυριος εκαμεν ουτως εις ταυτην την μεγαλην πολιν. 9  και θελουσιν αποκριθη διοτι εγκατελιπον την διαθηκην Κυριου του Θεου αυτων και προσεκυνησαν αλλους θεους και ελατρευσαν αυτους

 Ο Ναβουδοχονόσορας σύμφωνα με τους προφήτες εκτελεί το έργο του Θεού, επιβάλλοντας την κατάρα πάνω στους άπιστους Ιουδαίους του βασιλιά Σεδεκία.

ΙΕΡΕΜΙΑΣ - 24o Κεφάλαιο

«8  θελω παραδωσει Σεδεκιαν τον βασιλεα του Ιουδα και τους μεγιστανας αυτου και το υπολοιπον της Ιερουσαλημ το εναπολειφθεν εν τη γη ταυτη και τους κατοικουν τας εν τη γη της Αιγυπτου. 9  και θελω παραδωσει αυτους εις διασποραν εις παντα τα βασιλεια της γης προς κακον εις ονειδος και εις παροιμιαν εις λοιδοριαν και εις καταραν εν πασι τοις τοποις οπου θελω διωξει αυτους. 10  και θελω αποστειλει προς αυτους την μαχαιραν την πειναν και τον λοιμον εωσου αφανισθωσιν επανωθεν απο της γης την οποιαν εδωκα εις αυτους και εις τους πατερας αυτων


Η άκρα ταπείνωση, ενός Θεού που δεν μοιάζει καθόλου στον θεό που προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποδείξει την ένδοξη του υπόσταση και την φοβερή του δύναμη, ούτε απειλεί και φοβερίζει τον λαό του. Ενας αληθινός βασιλιάς της καρδιάς. 


ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

 Διαβάστε το πρώτο μέρος για την κατάρα του θεού της βίβλου.  



Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ

ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ - 28o Κεφάλαιο

1  ΚΑΙ ΕΑΝ ΥΠΑΚΟΥΗΣ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΗΣ ΝΑ ΚΑΜΝΗΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΥΨΩΣΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΥΠΕΡΑΝΩ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ
2  ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΛΘΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΙ ΑΥΤΑΙ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙ ΕΑΝ ΥΠΑΚΟΥΣΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ
3  ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΩ ΑΓΡΩ
4  ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΝΩΝ ΣΟΥ ΑΙ ΑΓΕΛΑΙ ΤΩΝ ΒΟΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΟΥ
5  ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΣΚΑΦΗ ΣΟΥ
6  ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΣΕΡΧΗΣΑΙ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΞΕΡΧΗΣΑΙ
7  ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙ ΣΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΜΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΝΤΡΙΦΘΩΣΙΝ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΣΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑΣ ΟΔΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΞΕΛΘΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΠΤΑ ΟΔΩΝ ΘΕΛΟΥΣΙ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΟΥ
8  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑΝ ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΠΟΘΗΚΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΕΠΙΒΑΛΗΣ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΕΥΛΟΓΗΣΕΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΔΙΔΕΙ ΕΙΣ ΣΕ
9  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ ΛΑΟΝ ΑΓΙΟΝ ΚΑΘΩΣ ΩΜΟΣΕ ΠΡΟΣ ΣΕ ΕΑΝ ΦΥΛΑΤΤΗΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΗΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΔΟΥΣ ΑΥΤΟΥ
10  ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΙΔΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΠΙΚΕΚΛΗΤΑΙ ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΑΠΟ ΣΟΥ
11  ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΛΗΘΥΝΕΙ ΕΙΣ ΑΓΑΘΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΩΝ ΚΤΗΝΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΩΜΟΣΕ ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΟΥ ΝΑ ΔΩΣΗ ΕΙΣ ΣΕ
12  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟΝ ΑΓΑΘΟΝ ΘΗΣΑΥΡΟΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΔΙΑ ΝΑ ΔΙΔΗ ΒΡΟΧΗΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ ΣΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΝΑ ΕΥΛΟΓΗ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΧΕΙΡΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΕΘΝΗ ΣΥ ΔΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΑΝΕΙΖΕΣΘΑΙ
13  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΕΦΑΛΗΝ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΟΥΡΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΜΟΝΟΝ ΥΠΕΡΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΥΠΟΚΑΤΩ ΕΑΝ ΥΠΑΚΟΥΣΗΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΗΣ
14  ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΚΚΛΙΝΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΕΣΑΣ ΣΗΜΕΡΟΝ ΔΕΞΙΑ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΙΑ ΝΑ ΥΠΑΓΗΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΛΛΩΝ ΘΕΩΝ ΔΙΑ ΝΑ ΛΑΤΡΕΥΣΗΣ ΑΥΤΟΥΣ
15  ΑΛΛ ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΚΟΥΣΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΗΣ ΝΑ ΕΚΤΕΛΗΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΚΑΤΑΡΑΙ ΑΥΤΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΛΘΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙ
16  ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΩ ΑΓΡΩ
17  ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΝ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΣΚΑΦΗ ΣΟΥ
18  ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΑΙ ΑΓΕΛΑΙ ΤΩΝ ΒΟΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΟΥ
19  ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΣΕΡΧΗΣΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΞΕΡΧΗΣΑΙ
20  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΑΝ ΤΗΝ ΘΛΙΨΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑΝ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΕΠΙΒΑΛΗΣ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΠΡΑΞΗΣ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ ΚΑΙ ΕΩΣΟΥ ΑΦΑΝΙΣΘΗΣ ΤΑΧΕΩΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑΝ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΟΥ ΔΙΟΤΙ ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΣ ΕΜΕ
21  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΙΚΟΝ ΕΩΣΟΥ ΣΕ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΓΕΙΣ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΗΣ ΑΥΤΗΝ
22  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΜΕ ΜΑΡΑΣΜΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΥΡΕΤΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΡΙΓΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΦΛΟΓΩΣΙΝ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΧΑΙΡΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΕΜΟΦΘΟΡΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΡΥΣΙΒΗΝ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΚΑΤΑΔΙΩΚΕΙ ΕΩΣΟΥ ΑΦΑΝΙΣΘΗΣ
23  ΚΑΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΟΥ Ο ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΧΑΛΚΟΣ ΚΑΙ Η ΓΗ Η ΥΠΟΚΑΤΩ ΣΟΥ ΣΙΔΗΡΟΣ
24  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΒΡΟΧΗΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΚΟΝΙΟΡΤΟΝ ΚΑΙ ΧΩΜΑ ΕΚ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΒΑΙΝΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ
25  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΜΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΡΙΦΘΗΣ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ ΣΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑΣ ΟΔΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΞΕΛΘΕΙ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΠΤΑ ΟΔΩΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΘΗ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
26  ΚΑΙ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΤΡΟΦΗ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΟΡΝΕΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ Ο ΑΠΟΔΙΩΚΩΝ
27  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΝ ΠΛΗΓΗΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΙΜΟΡΡΟΙΔΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΨΩΡΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΞΥΣΜΟΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΥΝΑΣΑΙ ΝΑ ΙΑΤΡΕΥΘΗΣ
28  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΜΕ ΑΦΡΟΣΥΝΗΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΥΦΛΩΣΙΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΣΤΑΣΙΝ ΚΑΡΔΙΑΣ
29  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΨΗΛΑΦΑ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΩΣ Ο ΤΥΦΛΟΣ ΨΗΛΑΦΑ ΕΝ ΤΩ ΣΚΟΤΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΥΟΔΟΥΣΘΑΙ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΔΟΥΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΠΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ Ο ΣΩΖΩΝ
30  ΘΕΛΕΙΣ ΑΡΡΑΒΩΝΙΣΘΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ ΑΝΗΡ ΘΕΛΕΙ ΚΟΙΜΗΘΗ ΜΕΤ ΑΥΤΗΣ ΟΙΚΙΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΗΣΕΙ ΕΝ ΑΥΤΗ ΑΜΠΕΛΩΝΑ ΘΕΛΕΙΣ ΦΥΤΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΤΡΥΓΗΣΕΙ ΑΥΤΟΝ
31  Ο ΒΟΥΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΕΣΦΑΓΜΕΝΟΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΑΓΕΙ ΕΞ ΑΥΤΟΥ Ο ΟΝΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΡΠΑΧΘΗ ΑΠ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟΔΟΘΗ ΕΙΣ ΣΕ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΕΙΣ ΣΕ Ο ΣΩΖΩΝ
32  ΟΙ ΥΙΟΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗ ΕΙΣ ΑΛΛΟΝ ΛΑΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΟΙ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΑΡΑΙΝΕΣΘΑΙ ΔΙ ΑΥΤΟΥΣ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΔΥΝΑΜΙΣ ΕΝ ΤΗ ΧΕΙΡΙ ΣΟΥ
33  ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΦΑΓΕΙ ΕΘΝΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΜΕΝΟΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ
34  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΓΕΙΝΕΙ ΠΑΡΑΦΡΩΝ ΔΙΑ ΤΑ ΘΕΑΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΣΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙΣ ΙΔΕΙ
35  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΕΙΣ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΣΚΕΛΗ ΜΕ ΠΛΗΓΗΝ ΚΑΚΗΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΥΝΑΣΑΙ ΝΑ ΙΑΤΡΕΥΘΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΙΧΝΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΔΩΝ ΣΟΥ ΕΩΣ ΤΗΣ ΚΟΡΥΦΗΣ ΣΟΥ
36  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΣΟΥ ΟΝΤΙΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΗΣ ΕΠΙ ΣΕ ΕΙΣ ΕΘΝΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΕΓΝΩΡΙΣΑΣ ΣΥ ΟΥΔΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΘΕΛΕΙΣ ΛΑΤΡΕΥΣΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΞΥΛΑ ΚΑΙ ΛΙΘΟΥΣ
37  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΙΣ ΕΚΠΛΗΞΙΝ ΕΙΣ ΠΑΡΟΙΜΙΑΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΔΙΗΓΗΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΟΠΟΥ ΕΝ ΣΕ ΦΕΡΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ
38  ΣΠΟΡΟΝ ΠΟΛΥΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΕΡΕΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΡΟΝ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΝ ΘΕΛΕΙΣ ΣΥΝΑΞΕΙ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΑΓΕΙ ΑΥΤΟΝ Η ΑΚΡΙΣ
39  ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΦΥΤΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΟΙΝΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΙΕΙ ΟΥΔΕ ΘΕΛΕΙΣ ΤΡΥΓΗΣΕΙ ΔΙΟΤΙ Ο ΣΚΩΛΗΞ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΑΓΕΙ ΑΥΤΟΥΣ
40  ΕΛΑΙΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΧΕΙ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΑΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΧΡΙΣΘΗ ΔΙΟΤΙ ΑΙ ΕΛΑΙΑΙ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΑΠΟΒΑΛΕΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ
41  ΥΙΟΥΣ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΓΕΝΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΣΟΥ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΥΠΑΓΕΙ ΕΙΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΝ
42  ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΔΕΝΔΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΘΕΙΡΕΙ Ο ΒΡΟΥΧΟΣ
43  Ο ΞΕΝΟΣ Ο ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΝΑΒΑΙΝΕΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΣΟΥ ΑΝΩ ΑΝΩ ΣΥ ΔΕ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΤΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ
44  ΕΚΕΙΝΟΣ ΘΕΛΕΙ ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΣΥ ΔΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΚΕΦΑΛΗ ΚΑΙ ΣΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΥΡΑ
45  ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΛΘΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΚΑΤΑΡΑΙ ΑΥΤΑΙ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΚΑΤΑΔΙΩΞΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΗΚΟΥΣΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΗΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΕΤΑΞΕΝ ΕΙΣ ΣΕ
46  ΚΑΙ ΤΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ ΣΟΥ ΕΙΣ ΣΗΜΕΙΟΝ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣ ΔΙΑΠΑΝΤΟΣ
47  ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΛΑΤΡΕΥΣΑΣ ΚΥΡΙΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΣΟΥ ΕΝ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΙ ΚΑΡΔΙΑΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑΝ ΠΑΝΤΩΝ
48  ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΘΕΛΕΙΣ ΔΟΥΛΕΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΜΕ ΠΕΙΝΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΨΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΓΥΜΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΛΕΙΨΙΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΒΑΛΕΙ ΕΠΙ ΤΟΝ ΤΡΑΧΗΛΟΝ ΣΟΥ ΖΥΓΟΝ ΣΙΔΗΡΟΥΝ ΕΩΣΟΥ ΣΕ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ
49  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΘΝΟΣ ΕΠΙ ΣΕ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΑΠΟ ΑΚΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΩΣ ΜΕ ΟΡΜΗΝ ΑΕΤΟΥ ΕΘΝΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΝΟΕΙ
50  ΕΘΝΟΣ ΑΓΡΙΟΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΣΕΒΑΣΘΗ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΟΥΔΕ ΘΕΛΕΙ ΕΛΕΗΣΕΙ ΤΟΝ ΝΕΟΝ
51  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΤΡΩΓΕΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΩΝ ΚΤΗΝΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΑΦΗΣΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΣΙΤΟΝ ΟΙΝΟΝ Η ΕΛΑΙΟΝ ΤΑΣ ΑΓΕΛΑΣ ΤΩΝ ΒΟΩΝ ΣΟΥ Η ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΟΥ ΕΩΣΟΥ ΣΕ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ
52  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΟΡΚΗΣΕΙ ΕΙΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ ΕΩΣΟΥ ΠΕΣΩΣΙ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΚΑΙ ΟΧΥΡΑ ΤΕΙΧΗ ΣΟΥ ΕΙΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥ ΗΛΠΙΖΕΣ ΚΑΘ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΓΗΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΟΡΚΗΣΕΙ ΕΙΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ ΚΑΘ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΓΗΝ ΣΟΥ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΔΩΚΕΝ ΕΙΣ ΣΕ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ
53  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΦΑΓΕΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΤΑΣ ΣΑΡΚΑΣ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΕΡΩΝ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΔΩΚΕΝ ΕΙΣ ΣΕ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΟΥ
54  Ο ΑΝΗΡ Ο ΑΠΑΛΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΦΟΔΡΑ ΤΡΥΦΕΡΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΜΒΛΕΨΕΙ ΜΕ ΒΛΕΜΜΑ ΠΟΝΗΡΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΕΝΤΑ ΤΕΚΝΑ ΑΥΤΟΥ ΟΣΑ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΩΣΙΝ
55  ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΩΣΗ ΕΙΣ ΟΥΔΕΝΑ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΣΑΡΚΩΝ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΗΘΕΛΕ ΤΡΩΓΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕΝ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΟΥΔΕΝ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΕΙΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ
56  Η ΑΠΑΛΗ ΚΑΙ ΤΡΥΦΕΡΑ ΓΥΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΥ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ Ο ΠΟΥΣ ΔΕΝ ΕΔΟΚΙΜΑΣΕ ΝΑ ΠΑΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΟΤΗΤΑ ΘΕΛΕΙ ΕΜΒΛΕΨΕΙ ΜΕ ΒΛΕΜΜΑ ΠΟΝΗΡΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΑΥΤΗΣ
57  ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΒΡΕΦΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΟ ΕΞΕΛΘΟΝ ΕΚ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΠΟΔΩΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΓΕΝΝΗΣΕ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΦΑΓΕΙ ΑΥΤΑ ΚΡΥΦΙΩΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΙΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΕΙΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ
58  ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΗΣ ΝΑ ΚΑΜΝΗΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥΣ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ ΕΝ ΤΩ ΒΙΒΛΙΩ ΤΟΥΤΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΦΟΒΗΣΑΙ ΤΟ ΕΝΔΟΞΟΝ ΚΑΙ ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟΥΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΥΡΙΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΣΟΥ
59  ΤΟΤΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΜΕΙ ΤΡΟΜΕΡΑΣ ΤΑΣ ΠΛΗΓΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑΣ ΠΛΗΓΑΣ ΤΟΥ ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ ΣΟΥ ΠΛΗΓΑΣ ΜΕΓΑΛΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΥΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΣΟΥΣ ΚΑΚΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΥΣΤΟΥΣ
60  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΟΔΥΝΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΔΙΑ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΤΡΟΜΑΞΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΘΗ ΕΙΣ ΣΕ
61  ΚΑΙ ΠΑΣΑΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑΝ ΚΑΙ ΠΑΣΑΝ ΠΛΗΓΗΝ ΗΤΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ ΕΝ ΤΩ ΒΙΒΛΙΩ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΤΑΥΤΑΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ
62  ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΗ ΟΛΙΓΟΣΤΟΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟΝ ΕΝΩ ΗΣΘΕ ΩΣ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΚΟΥΣΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ
63  ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΥΦΡΑΝΘΗ ΕΙΣ ΕΣΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΝΑ ΣΑΣ ΑΓΑΘΟΠΟΙΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΛΗΘΥΝΗ ΟΥΤΩ ΘΕΛΕΙ ΕΥΦΡΑΝΘΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΕΣΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΝΑ ΣΑΣ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΜΗΔΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΑΡΠΑΧΘΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΓΕΤΕ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΗΤΕ ΑΥΤΗΝ
64  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΔΙΑΣΠΕΙΡΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ ΑΠ ΑΚΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΩΣ ΑΚΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΛΑΤΡΕΥΣΕΙ ΕΚΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΕΝ ΕΓΝΩΡΙΣΑΣ ΣΥ ΟΥΔΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ ΞΥΛΑ ΚΑΙ ΛΙΘΟΥΣ
65  ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΥΡΕΙ ΑΝΑΠΑΥΣΙΝ ΟΥΔΕ ΘΕΛΕΙ ΕΧΕΙ ΣΤΑΣΙΝ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΘΕΛΕΙ ΣΟΙ ΔΩΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΚΕΙ ΚΑΡΔΙΑΝ ΤΡΕΜΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΜΑΡΑΙΝΟΜΕΝΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΚΟΜΕΝΗΝ ΨΥΧΗΝ
66  ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΚΡΕΜΑΜΕΝΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΦΟΒΕΙΣΘΑΙ ΝΥΚΤΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΣΟΥ
67  ΤΟ ΠΡΩΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΠΕΙ ΕΙΘΕ ΝΑ ΗΤΟ ΕΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣΠΕΡΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΠΕΙ ΕΙΘΕ ΝΑ ΗΤΟ ΠΡΩΙ ΔΙΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΟΒΕΙΣΘΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΑ ΘΕΑΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΣΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙΣ ΒΛΕΠΕΙ
68  ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟΝ ΜΕ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΣΟΙ ΕΙΠΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΙΔΕΙ ΑΥΤΗΝ ΑΛΛΗΝ ΦΟΡΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΠΩΛΕΙΣΘΑΙ ΕΚΕΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΑΣ ΩΣ ΔΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΔΟΥΛΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ Ο ΑΓΟΡΑΖΩΝ 

Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΙΕΡΕΜΙΑ

ΙΕΡΕΜΙΑΣ - 24o Κεφάλαιο

1  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΔΕΙΞΕΝ ΕΙΣ ΕΜΕ ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΔΥΟ ΚΑΛΑΘΟΙ ΣΥΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟΙ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΦΟΥ ΗΧΜΑΛΩΤΙΣΕ ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΟΡ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΟΣ ΙΕΧΟΝΙΑΝ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΞΥΛΟΥΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΧΑΛΚΕΙΣ ΕΞ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΕΦΕΡΕΝ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
2  Ο ΚΑΛΑΘΟΣ Ο ΕΙΣ ΕΙΧΕ ΣΥΚΑ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΩΣ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΠΡΩΙΜΑ Ο ΔΕ ΚΑΛΑΘΟΣ ΑΛΛΟΣ ΣΥΚΑ ΚΑΚΙΣΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΤΡΩΓΟΝΤΟ
3  ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΕΜΕ ΤΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΙΕΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΠΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΤΑ ΔΕ ΚΑΚΑ ΚΑΚΙΣΤΑ ΩΣΤΕ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ
4  ΠΑΛΙΝ ΕΓΕΙΝΕ ΛΟΓΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΕΜΕ ΛΕΓΩΝ
5  ΟΥΤΩ ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΑΥΤΑ ΣΥΚΑ ΟΥΤΩ ΘΕΛΩ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗ ΤΟΥΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΘΕΝΤΑΣ ΕΚ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΞΑΠΕΣΤΕΙΛΑ ΕΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ ΤΩΝ ΧΑΛΔΑΙΩΝ ΔΙΑ ΚΑΛΟΝ
6  ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΩ ΕΠΙΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΜΟΥ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ ΔΙΑ ΚΑΛΟΝ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΑΠΟΚΑΤΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΕΝ ΤΗ ΓΗ ΤΑΥΤΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΚΑΤΑΚΡΗΝΙΣΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΦΥΤΕΥΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝ ΘΕΛΩ ΕΚΡΙΖΩΣΕΙ
7  ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΔΩΣΕΙ ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΡΔΙΑΝ ΔΙΑ ΝΑ ΜΕ ΓΝΩΡΙΣΩΣΙΝ ΟΤΙ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΛΑΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΕΙΣΘΑΙ ΘΕΟΣ ΑΥΤΩΝ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΕΙΣ ΕΜΕ ΕΞ ΟΛΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΑΥΤΩΝ
8  ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ ΟΥΤΩ ΒΕΒΑΙΩΣ ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΤΩ ΘΕΛΩ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΣΕΔΕΚΙΑΝ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΙΣΤΑΝΑΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΟ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΕΝ ΕΝ ΤΗ ΓΗ ΤΑΥΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΤΑΣ ΕΝ ΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
9  ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΝ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΚΟΝ ΕΙΣ ΟΝΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΡΟΙΜΙΑΝ ΕΙΣ ΛΟΙΔΟΡΙΑΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΚΑΤΑΡΑΝ ΕΝ ΠΑΣΙ ΤΟΙΣ ΤΟΠΟΙΣ ΟΠΟΥ ΘΕΛΩ ΔΙΩΞΕΙ ΑΥΤΟΥΣ
10  ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΗΝ ΜΑΧΑΙΡΑΝ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΙΜΟΝ ΕΩΣΟΥ ΑΦΑΝΙΣΘΩΣΙΝ ΕΠΑΝΩΘΕΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΔΩΚΑ ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΥΤΩΝ
   
Φλαυίου ωσήπου

ἱστορία Ἰουδαικοῦ πολέμου πρὸς Ῥωμαίους


 ο δ' π' νδείας κεχηνότες σπερ λυσσντες κύνες σφάλλοντο, κα παρεφέροντο τας τε θύραις νσειόμενοι μεθυόντων τρόπον κα π' μηχανίας ες τος ατος οκους εσπηδντες δς τρς ρ μι. [197] πάντα δ π' δόντας γεν νάγκη, κα τ μηδ τος υπαρωτάτοις τν λόγων ζων πρόσφορα συλλέγοντες σθίειν πέφερον: ζωστήρων γον κα ποδημάτων τ τελευταον οκ πέσχοντο κα τ δέρματα τν θυρεν ποδέροντες μασντο. [198] τροφ δ' ν κα χόρτου τισ παλαιο σπάραγμα: τς γρ νας νιοι συλλέγοντες λάχιστον σταθμν πώλουν ττικν τεσσάρων. [199] κα τί δε τν π' ψύχοις ναίδειαν το λιμο λέγειν; εμι γρ ατο δηλώσων ργον οον μήτε παρ' λλησιν μήτε παρ βαρβάροις στόρηται, φρικτν μν επεν, πιστον δ κοσαι. [200] κα γωγε μ δόξαιμι τερατεύεσθαι τος αθις νθρώποις, κν παρέλειπον τν συμφορν δέως, ε μ τν κατ' μαυτν εχον πείρους μάρτυρας. λλως τε κα ψυχρν ν καταθείμην τ πατρίδι χάριν καθυφέμενος τν λόγον ν πέπονθεν τ ργα.
(4)[201] Γυνή τις τῶν ὑπὲρ τὸν Ἰορδάνην κατοικούντων, Μαρία τοὔνομα, πατρὸς Ἐλεαζάρου, κώμης Βηθεζουβᾶ, σημαίνει δὲ τοῦτο οἶκος ὑσσώπου, διὰ γένος καὶ πλοῦτον ἐπίσημος, μετὰ τοῦ λοιποῦ πλήθους εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα καταφυγοῦσα συνεπολιορκεῖτο. [202] ταύτης τὴν μὲν ἄλλην κτῆσιν οἱ τύραννοι διήρπασαν, ὅσην ἐκ τῆς Περαίας ἀνασκευασαμένη μετήνεγκεν εἰς τὴν πόλιν, τὰ δὲ λείψανα τῶν κειμηλίων καὶ εἴ τι τροφῆς ἐπινοηθείη καθ' ἡμέραν εἰσπηδῶντες ἥρπαζον οἱ δορυφόροι. [203] δεινὴ δὲ τὸ γύναιον ἀγανάκτησις εἰσῄει, καὶ πολλάκις λοιδοροῦσα καὶ καταρωμένη τοὺς ἅρπαγας ἐφ' αὑτὴν ἠρέθιζεν. [204] ὡς δ' οὔτε παροξυνόμενός τις οὔτ' ἐλεῶν αὐτὴν ἀνῄρει, καὶ τὸ μὲν εὑρεῖν τι σιτίον ἄλλοις ἐκοπία, πανταχόθεν δὲ ἄπορον ἦν ἤδη καὶ τὸ εὑρεῖν, ὁ λιμὸς δὲ διὰ σπλάγχνων καὶ μυελῶν ἐχώρει καὶ τοῦ λιμοῦ μᾶλλον ἐξέκαιον οἱ θυμοί, σύμβουλον λαβοῦσα τὴν ὀργὴν μετὰ τῆς ἀνάγκης ἐπὶ τὴν φύσιν ἐχώρει, [205] καὶ τὸ τέκνον, ἦν δὲ αὐτῇ παῖς ὑπομάστιος, ἁρπασαμένη “βρέφος, εἶπεν, ἄθλιον, ἐν πολέμῳ καὶ λιμῷ καὶ στάσει τίνι σε τηρήσω; [206] τὰ μὲν παρὰ Ῥωμαίοις δουλεία, κἂν ζήσωμεν ἐπ' αὐτούς, φθάνει δὲ καὶ δουλείαν ὁ λιμός, οἱ στασιασταὶ δὲ ἀμφοτέρων χαλεπώτεροι. [207] ἴθι, γενοῦ μοι τροφὴ καὶ τοῖς στασιασταῖς ἐρινὺς καὶ τῷ βίῳ μῦθος ὁ μόνος ἐλλείπων [208] ταῖς Ἰουδαίων συμφοραῖς.” καὶ ταῦθ' ἅμα λέγουσα κτείνει τὸν υἱόν, ἔπειτ' ὀπτήσασα τὸ μὲν ἥμισυ κατεσθίει, τὸ δὲ λοιπὸν κατακαλύψασα ἐφύλαττεν. [209] εὐθέως δ' οἱ στασιασταὶ παρῆσαν, καὶ τῆς ἀθεμίτου κνίσης σπάσαντες ἠπείλουν, εἰ μὴ δείξειεν τὸ παρασκευασθέν, ἀποσφάξειν αὐτὴν εὐθέως. ἡ δὲ καὶ μοῖραν αὐτοῖς εἰποῦσα καλὴν τετηρηκέναι τὰ λείψανα τοῦ τέκνου διεκάλυψεν. [210] τοὺς δ' εὐθέως φρίκη καὶ παρέκστασις ᾕρει καὶ παρὰ τὴν ὄψιν ἐπεπήγεσαν. ἡ δ' “ἐμόν, ἔφη, τοῦτο τέκνον γνήσιον καὶ τὸ ἔργον ἐμόν. [211] φάγετε, καὶ γὰρ ἐγὼ βέβρωκα. μὴ γένησθε μήτε μαλακώτεροι γυναικὸς μήτε συμπαθέστεροι μητρός. εἰ δ' ὑμεῖς εὐσεβεῖς καὶ τὴν ἐμὴν ἀποστρέφεσθε θυσίαν, ἐγὼ μὲν ὑμῖν βέβρωκα, καὶ τὸ λοιπὸν δὲ ἐμοὶ μεινάτω.” μετὰ ταῦθ' οἱ μὲν τρέμοντες ἐξῄεσαν, [212] πρὸς ἓν τοῦτο δειλοὶ καὶ μόλις ταύτης τῆς τροφῆς τῇ μητρὶ παραχωρήσαντες, ἀνεπλήσθη δ' εὐθέως ὅλη τοῦ μύσους ἡ πόλις, καὶ πρὸ ὀμμάτων ἕκαστος τὸ πάθος λαμβάνων ὥσπερ αὐτῷ τολμηθὲν ἔφριττε. [213] σπουδὴ δὲ τῶν λιμωττόντων ἐπὶ τὸν θάνατον ἦν, καὶ μακαρισμὸς τῶν φθασάντων πρὶν ἀκοῦσαι καὶ θεάσασθαι κακὰ τηλικαῦτα.
(5)[214] Ταχέως δὲ καὶ Ῥωμαίοις διηγγέλθη τὸ πάθος. τῶν δ' οἱ μὲν ἠπίστουν, οἱ δὲ ᾤκτειρον, τοὺς δὲ πολλοὺς εἰς μῖσος τοῦ ἔθνους σφοδρότερον συνέβη προελθεῖν. [215] Καῖσαρ δὲ ἀπελογεῖτο καὶ περὶ τούτου τῷ θεῷ, φάσκων παρὰ μὲν αὐτοῦ Ἰουδαίοις εἰρήνην καὶ αὐτονομίαν προτείνεσθαι καὶ πάντων ἀμνηστίαν τῶν τετολμημένων, τοὺς δὲ ἀντὶ μὲν ὁμονοίας στάσιν, [216] ἀντὶ δὲ εἰρήνης πόλεμον, πρὸ κόρου δὲ καὶ εὐθηνίας λιμὸν αἱρουμένους, ἰδίαις δὲ χερσὶν ἀρξαμένους καίειν τὸ συντηρούμενον ὑφ' ἡμῶν ἱερὸν αὐτοῖς, εἶναι καὶ τοιαύτης τροφῆς ἀξίους. [217] καλύψειν μέντοι τὸ τῆς τεκνοφαγίας μύσος αὐτῷ τῷ τῆς πατρίδος πτώματι καὶ οὐ καταλείψειν ἐπὶ τῆς οἰκουμένης ἡλίῳ καθορᾶν πόλιν, ἐν ᾗ μητέρες οὕτω τρέφονται. [218] προσήκειν μέντοι πρὸ μητέρων πατράσιν τὴν τοιαύτην τροφήν, οἳ καὶ μετὰ τηλικαῦτα πάθη μένουσιν ἐν τοῖς ὅπλοις. [219] ταῦθ' ἅμα διεξιὼν ἐνενόει καὶ τὴν ἀπόγνωσιν τῶν ἀνδρῶν: οὐ γὰρ ἂν ἔτι σωφρονῆσαι τοὺς πάντα προπεπονθότας ἐφ' οἷς εἰκὸς ἦν μεταβαλέσθαι μὴ παθοῦσιν.

ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου