Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Όταν ο Τίτος πολιορκούσε την Ιερουσαλήμ, έγινε μεγάλος
λιμός ώστε οι αποκλεισμένοι Ιουδαίοι αναγκαζόταν να φάνε οτιδήποτε έβρισκαν. Ο
ιστορικός του Ιουδαϊκού πολέμου Ιώσηπος αναφέρει ένα απίστευτο γεγονός. «Εδώ
πρόκειται να περιγράψω μια πράξη που δεν έχει επαναληφθεί στην ιστορία όχι των
Ελλήνων αλλά ούτε και των βαρβάρων, μια πράξη τόσο φρικτή στην εξιστόρηση και
απίστευτη στο άκουσμα. Από την πλευρά μου, από φόβο μήπως οι απόγονοι μου με
υποπτευτούν για τρομερό ψεύτη, με χαρά θα παρέλειπα τούτη την τραγωδία, αλλά
είχα απειράριθμους μάρτυρες μεταξύ των συγχρόνων μου.
Μια γυναίκα που ονομαζόταν Μαρία, κόρη του Ελεαζάρου,
είχε καταφύγει στα Ιεροσόλυμα, όπου βρέθηκε στην πολιορκία. Το μεγαλύτερο μέρος
της περιουσίας της, το άρπαξαν οι τύραννοι. Βαθιά αγανάκτηση φούντωσε στην
καρδιά της κι η φτωχή γυναίκα έβριζε και καταριόταν τούτους τους εκβιαστές
εξαγριώνοντας τους εναντίον της. Καθώς η πείνα και ο θυμός της έκαιγαν τα
σπλάχνα με σύμβουλο την οργή και την ανάγκη τα έβαλε με την φύση. Αρπάζοντας το
παιδί της, νήπιο στο στήθος της, είπε, «Άθλιο βρέφος, μέσα στον πόλεμο, τον
λιμό και την επανάσταση με τι να σε θρέψω; Από τους Ρωμαίους μας περιμένει
δουλεία, αλλα προφταίνει την δουλεία η πείνα και χειρότερο από τα δύο είναι οι
στασιαστές. Έλα γίνε τροφή για μένα, ερινύα για τους στασιαστές, μύθος για τον
κόσμο, ο μόνος που λείπει από τις συμφορές των Ιουδαίων.
Με τούτα τα λόγια σκότωσε τον γιο της, και κατόπιν,
αφού έψησε το σώμα του και καταβρόχθισε το μισό, έκρυψε και φύλαξε το υπόλοιπο.
Αμέσως έφτασαν οι επαναστάτες που άκουσαν την ανίερη κνίσα και την απείλησαν με
θάνατο αν δεν τους αποκάλυπτε αυτό που είχε παρασκευάσει. Απαντώντας ότι είχε
φυλάξει γι αυτούς την καλή μερίδα τους έδειξε τα απομεινάρια του παιδιού της.
Εκείνοι κυριεύτηκαν από φρίκη κατάπληκτοι από το θέαμα.
Ο Ιουδαίος ιστορικός Φλάβιος Ιώσηπος |
Αυτό το γεγονός έγινε γνωστό εκείνη την εποχή σε όλους και
στους Ρωμαίους σύμφωνα με τον ιστορικό Ιώσηπο. Η αναφορά όμως αυτού του
συμβάντος γίνεται για ένα πολύ συγκεκριμένο λόγο. Ο Ιουδαίος ιστορικός
περιγράφει δραματικά την κατάρα του Θεού της βίβλου. Στο κεφάλαιο 28 του
Δευτερονομίου στον στίχο 57 γράφει: «και εις το βρέφος αυτής το εξελθέν εκ
μέσου των ποδών αυτής και εις τα τέκνα, τα οποία εγέννησε, διότι θέλει φάγη
αυτά κρυφίως, δια την έλλειψη πάντων, εν τη πολιορκία και εν τη καταθλίψει, με
την οποία ο εχθρός θέλει σε καταθλίψει εις τα πόλεις σου, εάν δεν προσέχεις να
κάμεις πάντας τους λόγους του νόμου τούτου, τους γεγραμμένους εν τω βιβλίω
τούτω, ώστε να φοβήσαι το ένδοξον και φοβερόν τούτο όνομα, ΚΥΡΙΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΣΟΥ»
Τα τεκνα τα οποία γέννησε θα φάει κρυφά, απο την πείνα κατα την πολιορκία, λέει η Καταρα του Θεου της Βίβλου |
Με αυτόν τον τρόπο ο φόβος της κατάρας του Θεού κυβερνά τον
θρησκόληπτο λαό των Ιουδαίων. Γι αυτό στην χριστιανική θρησκεία ακούγεται ο
λόγος της αγάπης, και προβάλλεται μια σχέση αγάπη με τον θεό και όχι μια σχέση
φόβου. Εγω δεν φοβάμαι τον Θεό αλλά αγαπώ αυτόν λέει ο Μέγας Αντώνιος,
συμφωνώντας με το λόγο του Ιωάννη, που λέει «φόβος δεν υπάρχει μέσα στην αγάπη,
γιατί η αγάπη έξω βγάζει τον φόβο». Η διδασκαλία του Χριστού προσπάθησε να
θεραπεύσει την Ιουδαία από τον φόβο της θρησκείας της Βίβλου. Όμως βλέπουμε εδώ
τον ιστορικό Ιώσηπο, ο οποίος ήταν Φαρισαίος να προσπαθεί με κάθε τρόπο να
επιβεβαιώσει τα λόγια του Θεού της βίβλου, περιγράφοντας την φρικιαστική σκηνή
μιας πεινασμένης μητέρας που τρώει το παιδί της.
Ο Ιώσηπος θέλει με κάθε τρόπο να φανερώσει ότι ο θεός
των Ιουδαίων δεν προστατεύει πλέον την Ιερουσαλήμ, δεν προστατεύει πλέον
τον ναό, η κατάρα του Θεού έχει πέσει πανω στους Ιουδαίους και ο Θεός θεωρεί
φίλο του τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Βεσπασιανό.
Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Φλάβιος Βεσπασιανός |
Γνωρίζουμε ότι ο Ιουδαίος ιστορικός Ιώσηπος πρόδωσε τους
συμπατριώτες του και έγινε δούλος του Φλάβιου Βεσπασιανού, καθώς παραδόθηκε σε
αυτόν και του είπε μάλιστα ότι παραδόθηκε ως προφήτης του Θεού, εχοντας ειδική
αποστολή να του φανερώσει πως θα γίνει ο αρχηγός του κόσμου όλου. Για τον
Ιώσηπο λοιπόν ο Καίσαρας Βεσπασιανός θα ήταν ο αγαπημένος του Ιεχωβά,
όπως ακριβώς ο Ναβουδογονόσωρ ως αγαπημένος του Ιεχωβά κατέλαβε την Ιερουσαλήμ
όπως είχε προφητέψει ο Ιερεμίας.
Αυτά είπε στον Βεσπασιανό ο Ιώσηπος όταν εκείνος ήθελε να
τον στείλει στον Νέρωνα.
«Το να με κρατήσεις δέσμιο τώρα, είναι ασφαλέστερο,
και να με κρατήσεις για τον εαυτό σου, γιατί θα γίνεις αφεντικό όχι μονάχα δικό
μου, αλλά και της γης και της θάλασσας κάθε ανθρώπινου γένους, και θα τιμωρηθώ
από σένα αν εγώ απλά αυτοσχεδιάζω με τα λόγια του θεού.»
Ιουδαικού πολέμου Βιβλίο γ’ 402-403«Δεσμει δε με νυν
ασφαλέστερον, και τήρει σε αυτώ, δεσπότης μεν γαρ ου μονον εμού συ Καίσαρ, αλλά
και γης και θαλάττης και παντός ανθρώπων γένους, εγώ δε επί τιμωρίαν δέομαι
φρουράς μείζονος, ει κατασχεδιάζω και θεού.»
Ο Βεσπασιανός αποκαλεί τον Ιώσηπο «διάκονο της
φωνής του θεού» που με τις προφητείες του κέρδισε την ελευθερία του. Βιβλιο Δ
10.7 - 626
Ο διάκονος της φωνής του Θεού λοιπόν βγάζει ένα λόγο στους
Ιουδαίους και τους παρακινεί να σταματήσουν τον πόλεμο εναντίον των Ρωμαίων
λέγοντας τους:
«εγω πεφευγέναι μεν εκ των αγίων οίμαι το θείον, εστάναι δε
παρ’ οις πολεμείται νυν»
Εγω νομίζω ότι ο θεός έφυγε από τον ναό και είναι μαζί με
αυτους που εσεις τώρα πολεμάτε. Βιβλίο ε’ 412
Ο γιος του Βεσπασιανού Τίτος, λέει στους επαναστάτες
ότι είναι μιάσματα και τους κατηγορεί ότι μολύνουν το ναό. Ο Ρωμαίος
Βεσπασιανός δεν είναι όπως ο αλητήριος Έλληνας Αντίοχος ο Επιφανής, τον οποίο
ακόμα και σήμερα μισούν οι Ιουδαίοι επειδή κατέλαβε την Ιερουσαλήμ. Ο
Βεσπασιανός δεν μόλυνε τον ναό. Οι επαναστάτες, οι εχθροί των Ρωμαίων, είναι
εκείνοι που μόλυναν τον ναό. Δεν πιστεύω τώρα να νοιάζεται κανείς θεός γι αυτό
τον ναό λέει ο Τίτος σύμφωνα με τον Ιώσηπο. (Πολέμοι Βιβλίο 5. ΣΤ.4)
Η άλωση της Ιερουσαλήμ από τον Τίτο τον γιό του Βεσπασιανού. |
Ο Ιώσηπος, ο μόνος σωζόμενος Ιουδαίος ιστορικός περιγράφει
πως ήταν θέλημα θεού να καταστραφεί η Ιερουσαλήμ και να αποδοθεί η εξουσία
στους Ρωμαίους. Οι ελληνιστές βασιλιάδες της Ιερουσαλήμ που είχαν Μακεδονική
καταγωγή, δεν ήταν ποτέ συμπαθής στους Φαρισαίους. Τελευταίος βασιλιάς της
Ιερουσαλήμ ήταν ο Αγρίππας, ο εγγονός της Ασαμωναίας βασίλισσας Μαρίας. Κάποιοι
Φαρισαίοι προτιμούσαν να καταστραφεί όλο το Ιουδαϊκό γένος παρά να μείνει υπό
την εξουσία των ελληνιστών Ασαμωναίων. Αυτό βέβαια δεν συνέβη επειδή οι
Φαρισαίοι μισούσαν τους ελληνιστές Ιουδαίους, αλλά επειδή εκείνοι δεν
ακολουθούσαν πιστά τα λόγια του θεού όπως ήταν γραμμένα στην βίβλο.
«Γιατί από παλιά όπως φαίνεται ο Θεός είχε αποφασίσει για
όλο το Ιουδαϊκό γένος να πεθάνει αν δεν μπορεί να ζει σωστά.»
Βιβλιον Ζ .359 «πάλαι γαρ, ως έοικε, κατά του
κοινού παντος Ιουδαίων γένους ταύτην έθετο ψήφον ο Θεός, ώσθ ημάς του ζην
απηλλάχθαι μη μέλλοντας αυτώ χρήσθαι κατά τρόπον.»
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Όταν έγραφε ο απόστολος Παύλος ότι ο Χριστός
ελευθέρωσε τους Ιουδαίους από την κατάρα του νόμου, η Ιερουσαλήμ δεν είχε ακόμα
καταστραφεί από τους Ρωμαίους.
Γαλάτας 3/γ: 13: «Χριστός ημάς εξηγόρασεν εκ της κατάρας του
νόμου γενόμενος υπέρ ημών κατάρα· γέγραπται γαρ· επικατάρατος πας ο κρεμάμενος
επί ξύλου».
Αυτά ειπώθηκαν τον καιρό που ήταν Καίσαρας ο Νέρων.
Σύμφωνα με την ιουδαίζουσα χριστιανική θεολογία του Παύλου ο Χριστός θυσιάστηκε
για να σώσει τους Ιουδαίους από την κατάρα του νόμου. Οι εθνικοί που δεν είχαν
πιστέψει ποτέ στην βίβλο και δεν είχαν ποτέ παραλάβει κάποια διαθήκη, δεν είχαν
κανένα πρόβλημα με την κατάρα. Ωστόσο όταν ειπώθηκαν αυτά, η κατάρα του Θεού
δεν είχε ακόμα ερημώσει την Ιουδαία. Οι Ιουδαίοι την εποχή εκείνη καταδιώχθηκαν
σε όλες τις πόλεις της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Στην Αντιόχεια, την Σκυθόπολη,
την Καισάρεια, την Αλεξάνδρεια και φυσικά στην Ρώμη, παντού καταδιώχθηκαν οι
Ιουδαίοι σε ένα ολοκαύτωμα που δεν είναι γνωστό σήμερα και ούτε διαφημίζεται
από τους ιστορικούς Ιουδαίους ή εθνικούς. Οι Ιουδαίοι απωθούν κάθε ανάμνηση από
την ιστορία της εποχής του Χριστού, αρνούνται να αποδεχθούν τα εκατόν και
πενήντα χρόνια της Ασαμωναϊκής βασιλικής δυναστείας, τους πολέμους με τους
Ρωμαίους και τα θύματα της αντισημιτικής υστερίας εκείνης της εποχής που
εγκαινίασε μια εποχή αιώνων καταδίωξης του Ιουδαϊκού έθνους.
Η εξορία στην Βαβυλώνα κράτησε εβδομήντα μόλις χρόνια
κι έχει μείνει στην παράδοση του Εβραϊκού λαού ως μια οδυνηρή εμπειρία. Τι
συμβαίνει άραγε με την διασπορά των Εβραίων ανάμεσα στα έθνη επί δύο χιλιάδες
έτη, την περιθωριοποίηση του λαού του θεού και την καταδίωξη του από τις
βασιλείες και τις αυτοκρατορίες των εθνών;
Οι χριστιανοί σήμερα είναι περήφανοι που κληρονόμησαν
την Εβραϊκή διαθήκη, βάζοντας μπροστά τους, την ευλογία και την κατάρα
του Θεού των Εβραίων. Τι νόημα έχει άραγε μια τέτοια κληρονομιά; Οι
χριστιανοί των εθνών τι σχέση μπορούν να έχουν με αυτή την κληρονομιά; Για την
κατάρα του Θεού της βίβλου στην χριστιανική εποχή θα αναφερθώ στην επόμενη
δημοσίευση… εφόσον το σύμπαν το επιτρέψει.
Να είστε ευλογημένοι.
ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ - 28o Κεφάλαιο
1 ΚΑΙ ΕΑΝ ΥΠΑΚΟΥΗΣ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ
ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΗΣ ΝΑ ΚΑΜΝΗΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΓΩ
ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΥΨΩΣΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΥΠΕΡΑΝΩ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ
ΕΘΝΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ
2 ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΛΘΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΙ ΑΥΤΑΙ
ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙ ΕΑΝ ΥΠΑΚΟΥΣΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ
3 ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΩ ΑΓΡΩ
4 ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΑΡΠΟΣ
ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΝΩΝ ΣΟΥ ΑΙ ΑΓΕΛΑΙ ΤΩΝ ΒΟΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ
ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΟΥ
5 ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΣΚΑΦΗ ΣΟΥ
6 ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΣΕΡΧΗΣΑΙ ΚΑΙ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΞΕΡΧΗΣΑΙ
7 ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙ ΣΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ
ΘΕΛΕΙ ΚΑΜΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΝΤΡΙΦΘΩΣΙΝ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΣΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑΣ ΟΔΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΞΕΛΘΕΙ
ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΠΤΑ ΟΔΩΝ ΘΕΛΟΥΣΙ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΟΥ
8 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑΝ ΕΙΣ
ΤΑΣ ΑΠΟΘΗΚΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΕΠΙΒΑΛΗΣ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ
ΕΥΛΟΓΗΣΕΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΔΙΔΕΙ ΕΙΣ ΣΕ
9 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ ΛΑΟΝ ΑΓΙΟΝ
ΚΑΘΩΣ ΩΜΟΣΕ ΠΡΟΣ ΣΕ ΕΑΝ ΦΥΛΑΤΤΗΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΗΣ
ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΔΟΥΣ ΑΥΤΟΥ
10 ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΙΔΕΙ ΟΤΙ ΤΟ
ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΠΙΚΕΚΛΗΤΑΙ ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΑΠΟ ΣΟΥ
11 ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΛΗΘΥΝΕΙ ΕΙΣ ΑΓΑΘΑ ΕΙΣ ΤΟΝ
ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΩΝ ΚΤΗΝΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ
ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΩΜΟΣΕ ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΟΥ ΝΑ ΔΩΣΗ
ΕΙΣ ΣΕ
12 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟΝ ΑΓΑΘΟΝ ΘΗΣΑΥΡΟΝ
ΑΥΤΟΥ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΔΙΑ ΝΑ ΔΙΔΗ ΒΡΟΧΗΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ ΣΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ
ΔΙΑ ΝΑ ΕΥΛΟΓΗ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΧΕΙΡΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΕΘΝΗ
ΣΥ ΔΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΑΝΕΙΖΕΣΘΑΙ
13 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΕΦΑΛΗΝ ΚΑΙ ΟΥΧΙ
ΟΥΡΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΜΟΝΟΝ ΥΠΕΡΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΥΠΟΚΑΤΩ ΕΑΝ
ΥΠΑΚΟΥΣΗΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΣΕ
ΣΗΜΕΡΟΝ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΗΣ
14 ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΚΚΛΙΝΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥΣ
ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΕΣΑΣ ΣΗΜΕΡΟΝ ΔΕΞΙΑ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΙΑ ΝΑ ΥΠΑΓΗΣ ΚΑΤΟΠΙΝ
ΑΛΛΩΝ ΘΕΩΝ ΔΙΑ ΝΑ ΛΑΤΡΕΥΣΗΣ ΑΥΤΟΥΣ
15 ΑΛΛ ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΚΟΥΣΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΗΣ ΝΑ ΕΚΤΕΛΗΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ
ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΓΩ ΠΡΟΣΤΑΖΩ ΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΚΑΤΑΡΑΙ ΑΥΤΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΛΘΕΙ ΕΠΙ
ΣΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙ
16 ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ
ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΝ ΤΩ ΑΓΡΩ
17 ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΝ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΣΚΑΦΗ ΣΟΥ
18 ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ
ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΑΙ ΑΓΕΛΑΙ ΤΩΝ ΒΟΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΟΥ
19 ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΣΕΡΧΗΣΑΙ ΚΑΙ
ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΤΑΝ ΕΞΕΡΧΗΣΑΙ
20 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΑΝ ΤΗΝ
ΘΛΙΨΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑΝ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΕΠΙΒΑΛΗΣ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΠΡΑΞΗΣ ΕΩΣΟΥ
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ ΚΑΙ ΕΩΣΟΥ ΑΦΑΝΙΣΘΗΣ ΤΑΧΕΩΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑΝ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΟΥ ΔΙΟΤΙ
ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΣ ΕΜΕ
21 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΙΚΟΝ
ΕΩΣΟΥ ΣΕ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΓΕΙΣ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΗΣ ΑΥΤΗΝ
22 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΜΕ ΜΑΡΑΣΜΟΝ ΚΑΙ ΜΕ
ΠΥΡΕΤΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΡΙΓΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΦΛΟΓΩΣΙΝ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΧΑΙΡΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΕΜΟΦΘΟΡΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕ
ΕΡΥΣΙΒΗΝ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΚΑΤΑΔΙΩΚΕΙ ΕΩΣΟΥ ΑΦΑΝΙΣΘΗΣ
23 ΚΑΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΟΥ Ο ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ
ΕΙΣΘΑΙ ΧΑΛΚΟΣ ΚΑΙ Η ΓΗ Η ΥΠΟΚΑΤΩ ΣΟΥ ΣΙΔΗΡΟΣ
24 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΒΡΟΧΗΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ
ΚΟΝΙΟΡΤΟΝ ΚΑΙ ΧΩΜΑ ΕΚ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΒΑΙΝΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ
25 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΜΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΡΙΦΘΗΣ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΤΩΝ
ΕΧΘΡΩΝ ΣΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑΣ ΟΔΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΞΕΛΘΕΙ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΠΤΑ ΟΔΩΝ ΘΕΛΕΙΣ
ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΘΗ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
26 ΚΑΙ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΤΡΟΦΗ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ
ΟΡΝΕΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ Ο ΑΠΟΔΙΩΚΩΝ
27 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΝ ΠΛΗΓΗΝ
ΚΑΙ ΜΕ ΑΙΜΟΡΡΟΙΔΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΨΩΡΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΞΥΣΜΟΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΥΝΑΣΑΙ ΝΑ ΙΑΤΡΕΥΘΗΣ
28 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΜΕ ΑΦΡΟΣΥΝΗΝ ΚΑΙ ΜΕ
ΤΥΦΛΩΣΙΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΣΤΑΣΙΝ ΚΑΡΔΙΑΣ
29 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΨΗΛΑΦΑ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΩΣ Ο ΤΥΦΛΟΣ
ΨΗΛΑΦΑ ΕΝ ΤΩ ΣΚΟΤΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΥΟΔΟΥΣΘΑΙ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΔΟΥΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ
ΕΙΣΘΑΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΠΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ
ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ Ο ΣΩΖΩΝ
30 ΘΕΛΕΙΣ ΑΡΡΑΒΩΝΙΣΘΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ ΑΝΗΡ ΘΕΛΕΙ
ΚΟΙΜΗΘΗ ΜΕΤ ΑΥΤΗΣ ΟΙΚΙΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΗΣΕΙ ΕΝ ΑΥΤΗ
ΑΜΠΕΛΩΝΑ ΘΕΛΕΙΣ ΦΥΤΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΤΡΥΓΗΣΕΙ ΑΥΤΟΝ
31 Ο ΒΟΥΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΕΣΦΑΓΜΕΝΟΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ
ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΑΓΕΙ ΕΞ ΑΥΤΟΥ Ο ΟΝΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΡΠΑΧΘΗ ΑΠ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ
ΘΕΛΕΙ ΑΠΟΔΟΘΗ ΕΙΣ ΣΕ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΟΥ ΚΑΙ
ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΕΙΣ ΣΕ Ο ΣΩΖΩΝ
32 ΟΙ ΥΙΟΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗ
ΕΙΣ ΑΛΛΟΝ ΛΑΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΟΙ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΑΡΑΙΝΕΣΘΑΙ ΔΙ ΑΥΤΟΥΣ
ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΔΥΝΑΜΙΣ ΕΝ ΤΗ ΧΕΙΡΙ ΣΟΥ
33 ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ ΣΟΥ
ΘΕΛΕΙ ΦΑΓΕΙ ΕΘΝΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΜΟΝΟΝ
ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΜΕΝΟΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ
34 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΓΕΙΝΕΙ ΠΑΡΑΦΡΩΝ ΔΙΑ ΤΑ ΘΕΑΜΑΤΑ ΤΩΝ
ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΣΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙΣ ΙΔΕΙ
35 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΑΤΑΞΕΙ ΕΙΣ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ
ΣΚΕΛΗ ΜΕ ΠΛΗΓΗΝ ΚΑΚΗΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΥΝΑΣΑΙ ΝΑ ΙΑΤΡΕΥΘΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΙΧΝΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΔΩΝ
ΣΟΥ ΕΩΣ ΤΗΣ ΚΟΡΥΦΗΣ ΣΟΥ
36 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΣΟΥ ΟΝΤΙΝΑ
ΚΑΤΑΣΤΗΣΗΣ ΕΠΙ ΣΕ ΕΙΣ ΕΘΝΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΕΓΝΩΡΙΣΑΣ ΣΥ ΟΥΔΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ
ΕΚΕΙ ΘΕΛΕΙΣ ΛΑΤΡΕΥΣΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΞΥΛΑ ΚΑΙ ΛΙΘΟΥΣ
37 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΕΙΣ ΕΚΠΛΗΞΙΝ ΕΙΣ ΠΑΡΟΙΜΙΑΝ ΚΑΙ
ΕΙΣ ΔΙΗΓΗΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΟΠΟΥ ΕΝ ΣΕ ΦΕΡΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ
38 ΣΠΟΡΟΝ ΠΟΛΥΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΕΡΕΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΡΟΝ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΝ
ΘΕΛΕΙΣ ΣΥΝΑΞΕΙ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΑΓΕΙ ΑΥΤΟΝ Η ΑΚΡΙΣ
39 ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΦΥΤΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ
ΟΙΝΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΙΕΙ ΟΥΔΕ ΘΕΛΕΙΣ ΤΡΥΓΗΣΕΙ ΔΙΟΤΙ Ο ΣΚΩΛΗΞ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΑΓΕΙ
ΑΥΤΟΥΣ
40 ΕΛΑΙΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΕΧΕΙ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕ
ΕΛΑΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΧΡΙΣΘΗ ΔΙΟΤΙ ΑΙ ΕΛΑΙΑΙ ΣΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΑΠΟΒΑΛΕΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ
41 ΥΙΟΥΣ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΓΕΝΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ
ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΣΟΥ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΥΠΑΓΕΙ ΕΙΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΝ
42 ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΔΕΝΔΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ
ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΘΕΙΡΕΙ Ο ΒΡΟΥΧΟΣ
43 Ο ΞΕΝΟΣ Ο ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΝΑΒΑΙΝΕΙ ΥΠΕΡΑΝΩ
ΣΟΥ ΑΝΩ ΑΝΩ ΣΥ ΔΕ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΤΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ
44 ΕΚΕΙΝΟΣ ΘΕΛΕΙ ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΕΙΣ ΣΕ ΣΥ ΔΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ
ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΚΕΦΑΛΗ ΚΑΙ ΣΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΣΘΑΙ ΟΥΡΑ
45 ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΛΘΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΚΑΤΑΡΑΙ ΑΥΤΑΙ
ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΕ ΚΑΤΑΔΙΩΞΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΗΚΟΥΣΑΣ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΗΣ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ
ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΕΤΑΞΕΝ ΕΙΣ ΣΕ
46 ΚΑΙ ΤΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΕΠΙ ΣΕ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ
ΣΟΥ ΕΙΣ ΣΗΜΕΙΟΝ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣ ΔΙΑΠΑΝΤΟΣ
47 ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΛΑΤΡΕΥΣΑΣ ΚΥΡΙΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΣΟΥ ΕΝ
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΙ ΚΑΡΔΙΑΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑΝ ΠΑΝΤΩΝ
48 ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΘΕΛΕΙΣ ΔΟΥΛΕΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΟΥ ΤΟΥΣ
ΟΠΟΙΟΥΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΜΕ ΠΕΙΝΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΨΑΝ ΚΑΙ ΜΕ
ΓΥΜΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΛΕΙΨΙΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΒΑΛΕΙ ΕΠΙ ΤΟΝ ΤΡΑΧΗΛΟΝ ΣΟΥ ΖΥΓΟΝ
ΣΙΔΗΡΟΥΝ ΕΩΣΟΥ ΣΕ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ
49 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΘΝΟΣ ΕΠΙ ΣΕ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΑΠΟ
ΑΚΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΩΣ ΜΕ ΟΡΜΗΝ ΑΕΤΟΥ ΕΘΝΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΝΟΕΙ
50 ΕΘΝΟΣ ΑΓΡΙΟΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΣΕΒΑΣΘΗ ΤΟ
ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΟΥΔΕ ΘΕΛΕΙ ΕΛΕΗΣΕΙ ΤΟΝ ΝΕΟΝ
51 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΤΡΩΓΕΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΩΝ ΚΤΗΝΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ
ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΟΥ ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΑΦΗΣΕΙ ΕΙΣ ΣΕ
ΣΙΤΟΝ ΟΙΝΟΝ Η ΕΛΑΙΟΝ ΤΑΣ ΑΓΕΛΑΣ ΤΩΝ ΒΟΩΝ ΣΟΥ Η ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΟΥ
ΕΩΣΟΥ ΣΕ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ
52 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΟΡΚΗΣΕΙ ΕΙΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ
ΕΩΣΟΥ ΠΕΣΩΣΙ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΚΑΙ ΟΧΥΡΑ ΤΕΙΧΗ ΣΟΥ ΕΙΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥ ΗΛΠΙΖΕΣ ΚΑΘ ΟΛΗΝ ΤΗΝ
ΓΗΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΟΡΚΗΣΕΙ ΕΙΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ ΚΑΘ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΓΗΝ ΣΟΥ
ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΔΩΚΕΝ ΕΙΣ ΣΕ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ
53 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΦΑΓΕΙ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟΝ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΣΟΥ ΤΑΣ
ΣΑΡΚΑΣ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΕΡΩΝ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΔΩΚΕΝ ΕΙΣ ΣΕ ΚΥΡΙΟΣ Ο
ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ
Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΟΥ
54 Ο ΑΝΗΡ Ο ΑΠΑΛΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΦΟΔΡΑ ΤΡΥΦΕΡΟΣ
ΘΕΛΕΙ ΕΜΒΛΕΨΕΙ ΜΕ ΒΛΕΜΜΑ ΠΟΝΗΡΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ
ΚΟΛΠΟΥ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΕΝΤΑ ΤΕΚΝΑ ΑΥΤΟΥ ΟΣΑ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΩΣΙΝ
55 ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΩΣΗ ΕΙΣ ΟΥΔΕΝΑ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΣΑΡΚΩΝ
ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΗΘΕΛΕ ΤΡΩΓΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕΝ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΟΥΔΕΝ ΕΝ ΤΗ
ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ
ΕΙΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ
56 Η ΑΠΑΛΗ ΚΑΙ ΤΡΥΦΕΡΑ ΓΥΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΥ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ Ο
ΠΟΥΣ ΔΕΝ ΕΔΟΚΙΜΑΣΕ ΝΑ ΠΑΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΟΤΗΤΑ
ΘΕΛΕΙ ΕΜΒΛΕΨΕΙ ΜΕ ΒΛΕΜΜΑ ΠΟΝΗΡΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ
ΥΙΟΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΑΥΤΗΣ
57 ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΒΡΕΦΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΟ ΕΞΕΛΘΟΝ ΕΚ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ
ΠΟΔΩΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΓΕΝΝΗΣΕ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΦΑΓΕΙ ΑΥΤΑ ΚΡΥΦΙΩΣ
ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΙΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ Ο
ΕΧΘΡΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΙ ΕΙΣ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΟΥ
58 ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΗΣ ΝΑ ΚΑΜΝΗΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ
ΝΟΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥΣ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ ΕΝ ΤΩ ΒΙΒΛΙΩ ΤΟΥΤΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΦΟΒΗΣΑΙ ΤΟ ΕΝΔΟΞΟΝ
ΚΑΙ ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟΥΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΥΡΙΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΣΟΥ
59 ΤΟΤΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΜΕΙ ΤΡΟΜΕΡΑΣ ΤΑΣ ΠΛΗΓΑΣ ΣΟΥ
ΚΑΙ ΤΑΣ ΠΛΗΓΑΣ ΤΟΥ ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ ΣΟΥ ΠΛΗΓΑΣ ΜΕΓΑΛΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΥΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΣΟΥΣ ΚΑΚΑΣ
ΚΑΙ ΑΠΑΥΣΤΟΥΣ
60 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΕΠΙ ΣΕ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΟΔΥΝΑΣ ΤΗΣ
ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΔΙΑ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΤΡΟΜΑΞΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΘΗ ΕΙΣ ΣΕ
61 ΚΑΙ ΠΑΣΑΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑΝ ΚΑΙ ΠΑΣΑΝ ΠΛΗΓΗΝ ΗΤΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ ΕΝ ΤΩ ΒΙΒΛΙΩ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΤΑΥΤΑΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΠΙ ΣΕ
ΕΩΣΟΥ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΘΗΣ
62 ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΗ ΟΛΙΓΟΣΤΟΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟΝ ΕΝΩ
ΗΣΘΕ ΩΣ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΚΟΥΣΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ
ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ
63 ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΥΦΡΑΝΘΗ ΕΙΣ ΕΣΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΝΑ ΣΑΣ
ΑΓΑΘΟΠΟΙΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΛΗΘΥΝΗ ΟΥΤΩ ΘΕΛΕΙ ΕΥΦΡΑΝΘΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΕΣΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΝΑ
ΣΑΣ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΜΗΔΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΑΡΠΑΧΘΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΓΕΤΕ ΝΑ
ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΗΤΕ ΑΥΤΗΝ
64 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΔΙΑΣΠΕΙΡΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ
ΑΠ ΑΚΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΩΣ ΑΚΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΛΑΤΡΕΥΣΕΙ ΕΚΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΕΝ ΕΓΝΩΡΙΣΑΣ ΣΥ ΟΥΔΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ ΞΥΛΑ ΚΑΙ ΛΙΘΟΥΣ
65 ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ
ΕΥΡΕΙ ΑΝΑΠΑΥΣΙΝ ΟΥΔΕ ΘΕΛΕΙ ΕΧΕΙ ΣΤΑΣΙΝ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΘΕΛΕΙ ΣΟΙ
ΔΩΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΚΕΙ ΚΑΡΔΙΑΝ ΤΡΕΜΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΜΑΡΑΙΝΟΜΕΝΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΚΟΜΕΝΗΝ
ΨΥΧΗΝ
66 ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΚΡΕΜΑΜΕΝΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΟΥ
ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΦΟΒΕΙΣΘΑΙ ΝΥΚΤΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΣΟΥ
67 ΤΟ ΠΡΩΙ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΠΕΙ ΕΙΘΕ ΝΑ ΗΤΟ ΕΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΕΣΠΕΡΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΠΕΙ ΕΙΘΕ ΝΑ ΗΤΟ ΠΡΩΙ ΔΙΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ
ΘΕΛΕΙΣ ΦΟΒΕΙΣΘΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΑ ΘΕΑΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΣΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙΣ ΒΛΕΠΕΙ
68 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΕ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟΝ
ΜΕ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΣΟΙ ΕΙΠΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΙΔΕΙ ΑΥΤΗΝ
ΑΛΛΗΝ ΦΟΡΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΠΩΛΕΙΣΘΑΙ ΕΚΕΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΑΣ ΩΣ ΔΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΔΟΥΛΑΙ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ Ο ΑΓΟΡΑΖΩΝ
Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΙΕΡΕΜΙΑ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ - 24o Κεφάλαιο
1 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΔΕΙΞΕΝ ΕΙΣ ΕΜΕ ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΔΥΟ ΚΑΛΑΘΟΙ ΣΥΚΩΝ
ΚΕΙΜΕΝΟΙ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΦΟΥ ΗΧΜΑΛΩΤΙΣΕ ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΟΡ Ο
ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΟΣ ΙΕΧΟΝΙΑΝ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΞΥΛΟΥΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΧΑΛΚΕΙΣ ΕΞ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΕΦΕΡΕΝ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
2 Ο ΚΑΛΑΘΟΣ Ο ΕΙΣ ΕΙΧΕ ΣΥΚΑ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΩΣ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ
ΠΡΩΙΜΑ Ο ΔΕ ΚΑΛΑΘΟΣ ΑΛΛΟΣ ΣΥΚΑ ΚΑΚΙΣΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ
ΕΤΡΩΓΟΝΤΟ
3 ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΕΜΕ ΤΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΙΕΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΠΑ
ΣΥΚΑ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΤΑ ΔΕ ΚΑΚΑ ΚΑΚΙΣΤΑ ΩΣΤΕ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ
ΔΕΝ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ
4 ΠΑΛΙΝ ΕΓΕΙΝΕ ΛΟΓΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΕΜΕ ΛΕΓΩΝ
5 ΟΥΤΩ ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΚΑΛΑ
ΤΑΥΤΑ ΣΥΚΑ ΟΥΤΩ ΘΕΛΩ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗ ΤΟΥΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΘΕΝΤΑΣ ΕΚ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ
ΕΞΑΠΕΣΤΕΙΛΑ ΕΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ ΤΩΝ ΧΑΛΔΑΙΩΝ ΔΙΑ ΚΑΛΟΝ
6 ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΩ ΕΠΙΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΜΟΥ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΑ ΚΑΛΟΝ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΑΠΟΚΑΤΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΕΝ ΤΗ ΓΗ ΤΑΥΤΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΚΑΤΑΚΡΗΝΙΣΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΦΥΤΕΥΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝ ΘΕΛΩ ΕΚΡΙΖΩΣΕΙ
7 ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΔΩΣΕΙ ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΡΔΙΑΝ ΔΙΑ ΝΑ ΜΕ
ΓΝΩΡΙΣΩΣΙΝ ΟΤΙ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΛΑΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΕΛΩ
ΕΙΣΘΑΙ ΘΕΟΣ ΑΥΤΩΝ ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΕΙΣ ΕΜΕ ΕΞ ΟΛΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΑΥΤΩΝ
8 ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑ ΤΗΝ
ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ ΟΥΤΩ ΒΕΒΑΙΩΣ ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΤΩ ΘΕΛΩ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΣΕΔΕΚΙΑΝ
ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΙΣΤΑΝΑΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
ΤΟ ΕΝΑΠΟΛΕΙΦΘΕΝ ΕΝ ΤΗ ΓΗ ΤΑΥΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΤΑΣ ΕΝ ΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
9 ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΝ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ
ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΚΟΝ ΕΙΣ ΟΝΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΡΟΙΜΙΑΝ ΕΙΣ ΛΟΙΔΟΡΙΑΝ ΚΑΙ ΕΙΣ
ΚΑΤΑΡΑΝ ΕΝ ΠΑΣΙ ΤΟΙΣ ΤΟΠΟΙΣ ΟΠΟΥ ΘΕΛΩ ΔΙΩΞΕΙ ΑΥΤΟΥΣ
10 ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΗΝ ΜΑΧΑΙΡΑΝ ΤΗΝ
ΠΕΙΝΑΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΙΜΟΝ ΕΩΣΟΥ ΑΦΑΝΙΣΘΩΣΙΝ ΕΠΑΝΩΘΕΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΔΩΚΑ
ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΥΤΩΝ
Φλαυίου Ἰωσήπου
ἱστορία Ἰουδαικοῦ πολέμου πρὸς Ῥωμαίους
οἱ δ' ὑπ' ἐνδείας κεχηνότες ὥσπερ λυσσῶντες κύνες ἐσφάλλοντο, καὶ παρεφέροντο ταῖς τε θύραις ἐνσειόμενοι μεθυόντων τρόπον
καὶ ὑπ' ἀμηχανίας εἰς τοὺς αὐτοὺς οἴκους εἰσπηδῶντες δὶς ἢ τρὶς ὥρᾳ μιᾷ.
[197] πάντα δὲ ὑπ' ὀδόντας ἦγεν ἡἀνάγκη, καὶ τὰ μηδὲ τοῖς ῥυπαρωτάτοις τῶν ἀλόγων ζῴων πρόσφορα συλλέγοντες ἐσθίειν ὑπέφερον: ζωστήρων γοῦν καὶὑποδημάτων τὸ τελευταῖον οὐκ ἀπέσχοντο
καὶ τὰ δέρματα τῶν θυρεῶν ἀποδέροντες ἐμασῶντο. [198] τροφὴ δ' ἦν
καὶχόρτου τισὶ παλαιοῦ σπάραγμα: τὰς γὰρ ἶνας ἔνιοι συλλέγοντες ἐλάχιστον σταθμὸν ἐπώλουν Ἀττικῶν τεσσάρων. [199] καὶτί δεῖ τὴν ἐπ' ἀψύχοις ἀναίδειαν τοῦ λιμοῦ λέγειν; εἶμι γὰρ αὐτοῦ δηλώσων ἔργον οἷον μήτε παρ' Ἕλλησιν
μήτε παρὰβαρβάροις ἱστόρηται, φρικτὸν μὲν εἰπεῖν, ἄπιστον δὲ ἀκοῦσαι.
[200] καὶ ἔγωγε μὴ δόξαιμι τερατεύεσθαι τοῖς αὖθιςἀνθρώποις,
κἂν παρέλειπον τὴν συμφορὰν ἡδέως, εἰ μὴ τῶν κατ' ἐμαυτὸν εἶχον ἀπείρους μάρτυρας. ἄλλως τε καὶ ψυχρὰν ἂν καταθείμην τῇ πατρίδι χάριν καθυφέμενος
τὸν λόγον ὧν πέπονθεν τὰ ἔργα.
(4)[201] Γυνή τις τῶν
ὑπὲρ τὸν Ἰορδάνην
κατοικούντων, Μαρία τοὔνομα,
πατρὸς Ἐλεαζάρου, κώμης Βηθεζουβᾶ, σημαίνει δὲ τοῦτο οἶκος
ὑσσώπου, διὰ γένος καὶ πλοῦτον ἐπίσημος,
μετὰ τοῦ λοιποῦ πλήθους εἰς
τὰ Ἱεροσόλυμα καταφυγοῦσα συνεπολιορκεῖτο. [202] ταύτης τὴν μὲν ἄλλην
κτῆσιν οἱ τύραννοι διήρπασαν, ὅσην ἐκ τῆς
Περαίας ἀνασκευασαμένη
μετήνεγκεν εἰς τὴν πόλιν, τὰ δὲ λείψανα τῶν
κειμηλίων καὶ εἴ τι τροφῆς ἐπινοηθείη καθ' ἡμέραν
εἰσπηδῶντες ἥρπαζον οἱ
δορυφόροι. [203] δεινὴ
δὲ τὸ γύναιον ἀγανάκτησις εἰσῄει, καὶ
πολλάκις λοιδοροῦσα καὶ καταρωμένη τοὺς ἅρπαγας ἐφ'
αὑτὴν ἠρέθιζεν. [204] ὡς δ' οὔτε
παροξυνόμενός τις οὔτ' ἐλεῶν αὐτὴν ἀνῄρει,
καὶ τὸ μὲν εὑρεῖν τι σιτίον ἄλλοις ἐκοπία, πανταχόθεν δὲ ἄπορον
ἦν ἤδη καὶ τὸ
εὑρεῖν, ὁ λιμὸς
δὲ διὰ σπλάγχνων καὶ μυελῶν ἐχώρει
καὶ τοῦ λιμοῦ μᾶλλον
ἐξέκαιον οἱ θυμοί, σύμβουλον λαβοῦσα τὴν ὀργὴν μετὰ τῆς
ἀνάγκης ἐπὶ τὴν
φύσιν ἐχώρει,
[205] καὶ τὸ τέκνον, ἦν δὲ αὐτῇ παῖς ὑπομάστιος,
ἁρπασαμένη “βρέφος, εἶπεν, ἄθλιον, ἐν
πολέμῳ καὶ λιμῷ καὶ
στάσει τίνι σε τηρήσω; [206] τὰ
μὲν παρὰ Ῥωμαίοις δουλεία, κἂν
ζήσωμεν ἐπ' αὐτούς, φθάνει δὲ καὶ δουλείαν ὁ
λιμός, οἱ στασιασταὶ δὲ ἀμφοτέρων
χαλεπώτεροι. [207] ἴθι,
γενοῦ μοι τροφὴ καὶ τοῖς
στασιασταῖς ἐρινὺς καὶ
τῷ βίῳ μῦθος ὁ
μόνος ἐλλείπων
[208] ταῖς Ἰουδαίων συμφοραῖς.” καὶ ταῦθ'
ἅμα λέγουσα κτείνει τὸν υἱόν, ἔπειτ'
ὀπτήσασα τὸ μὲν ἥμισυ
κατεσθίει, τὸ δὲ λοιπὸν κατακαλύψασα ἐφύλαττεν.
[209] εὐθέως δ' οἱ στασιασταὶ παρῆσαν, καὶ
τῆς ἀθεμίτου κνίσης σπάσαντες ἠπείλουν, εἰ μὴ δείξειεν τὸ
παρασκευασθέν, ἀποσφάξειν
αὐτὴν εὐθέως. ἡ
δὲ καὶ μοῖραν αὐτοῖς εἰποῦσα
καλὴν τετηρηκέναι τὰ λείψανα τοῦ τέκνου διεκάλυψεν.
[210] τοὺς δ' εὐθέως φρίκη καὶ παρέκστασις ᾕρει καὶ παρὰ
τὴν ὄψιν ἐπεπήγεσαν. ἡ
δ' “ἐμόν, ἔφη, τοῦτο τέκνον γνήσιον καὶ τὸ
ἔργον ἐμόν. [211] φάγετε, καὶ γὰρ ἐγὼ βέβρωκα. μὴ γένησθε μήτε μαλακώτεροι
γυναικὸς μήτε
συμπαθέστεροι μητρός. εἰ
δ' ὑμεῖς εὐσεβεῖς
καὶ τὴν ἐμὴν
ἀποστρέφεσθε θυσίαν, ἐγὼ μὲν
ὑμῖν βέβρωκα, καὶ τὸ λοιπὸν
δὲ ἐμοὶ μεινάτω.” μετὰ
ταῦθ' οἱ μὲν τρέμοντες ἐξῄεσαν, [212] πρὸς ἓν τοῦτο
δειλοὶ καὶ μόλις ταύτης τῆς τροφῆς τῇ
μητρὶ παραχωρήσαντες, ἀνεπλήσθη δ' εὐθέως ὅλη τοῦ
μύσους ἡ πόλις, καὶ πρὸ ὀμμάτων
ἕκαστος τὸ πάθος λαμβάνων ὥσπερ αὐτῷ
τολμηθὲν ἔφριττε. [213] σπουδὴ δὲ τῶν
λιμωττόντων ἐπὶ τὸν θάνατον ἦν,
καὶ μακαρισμὸς τῶν φθασάντων πρὶν
ἀκοῦσαι καὶ θεάσασθαι κακὰ
τηλικαῦτα.
(5)[214] Ταχέως δὲ
καὶ Ῥωμαίοις διηγγέλθη τὸ πάθος. τῶν δ' οἱ μὲν
ἠπίστουν, οἱ δὲ ᾤκτειρον,
τοὺς δὲ πολλοὺς εἰς
μῖσος τοῦ ἔθνους σφοδρότερον συνέβη προελθεῖν. [215] Καῖσαρ δὲ ἀπελογεῖτο καὶ περὶ
τούτου τῷ θεῷ, φάσκων παρὰ μὲν αὐτοῦ Ἰουδαίοις εἰρήνην
καὶ αὐτονομίαν προτείνεσθαι καὶ πάντων ἀμνηστίαν τῶν τετολμημένων, τοὺς δὲ ἀντὶ μὲν ὁμονοίας
στάσιν, [216] ἀντὶ δὲ εἰρήνης
πόλεμον, πρὸ κόρου δὲ καὶ εὐθηνίας
λιμὸν αἱρουμένους, ἰδίαις δὲ χερσὶν ἀρξαμένους
καίειν τὸ συντηρούμενον ὑφ' ἡμῶν
ἱερὸν αὐτοῖς,
εἶναι καὶ τοιαύτης τροφῆς ἀξίους. [217] καλύψειν μέντοι τὸ τῆς τεκνοφαγίας μύσος αὐτῷ
τῷ τῆς πατρίδος πτώματι καὶ οὐ καταλείψειν ἐπὶ τῆς οἰκουμένης
ἡλίῳ καθορᾶν πόλιν, ἐν
ᾗ μητέρες οὕτω τρέφονται.
[218] προσήκειν μέντοι πρὸ
μητέρων πατράσιν τὴν
τοιαύτην τροφήν, οἳ καὶ μετὰ τηλικαῦτα
πάθη μένουσιν ἐν τοῖς ὅπλοις. [219] ταῦθ' ἅμα
διεξιὼν ἐνενόει καὶ τὴν ἀπόγνωσιν
τῶν ἀνδρῶν: οὐ
γὰρ ἂν ἔτι σωφρονῆσαι
τοὺς πάντα προπεπονθότας
ἐφ' οἷς εἰκὸς
ἦν μεταβαλέσθαι μὴ παθοῦσιν.
ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
1 σχόλιο:
καμμια σχεση αγαπης δεν καλλιεργειται στον χριστιανισμο, ιουδαικος τροπος ανευ αμφιβολιας. ''μετα φοβου θεου'' αλλωστε λεει στην κοινωνια της αιρεσης του σφαλματος οπως την αποκαλουν οι ελληνες φιλοσοφοι.
Δημοσίευση σχολίου