ταμα

Τα κείμενα που δημοσιεύω σε αυτή την σελίδα είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Αναφέρω πάντα κάποια βιβλιογραφία για τα σημαντικότερα θέματα. Η αναδημοσίευση των κειμένων είναι επιτρεπτή εφόσον γίνει αναφορά στην πηγή.


Βασιλάκης Φ. Νεκτάριος



Καλή ανάγνωση.




επικοινωνια: asamonas@hotmail.com

Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Η γέννηση του Χριστού σε σπήλαιο. Εδώ η εικόνα είναι σύμφωνη με την γέννηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου όπου εικονίζεται και το πλύσιμο του βρέφους. Ο Ιωσήφ ακουμπάει πάντα το δεξί του χέρι στο σαγόνι σε μια στάση γεμάτη σκέψεις.



  Την αλήθεια την ανακαλύπτει κανείς σε όλες τις θρησκείες του κόσμου, αναλύοντας τους μύθους και τους συμβολισμούς. Η χριστιανική θρησκεία δεν διαφέρει καθόλου από τις αρχαίες θρησκείες των λεγομένων ειδωλολατρών ή πολυθεϊστών. Ο χριστιανισμός στηρίζεται σε μια μυθολογία όπως όλες οι αρχαίες θρησκείες.

 Η γιορτή των Χριστουγέννων, όπως της Αποκριάς και του Πάσχα, αντιστοιχούν σε παλιές εορτές των αρχαίων θρησκειών. Οι χριστιανοί έχτισαν τις εκκλησίες των αγίων τους πάνω στα συντρίμμια των αρχαίων ναών, τοποθέτησαν τις γιορτές τους στις ίδιες ημερομηνίες με τις αρχαίες γιορτές και επανέλαβαν τους αρχαίους μύθους αλλάζοντας μονάχα τα ονόματα.
 Την αρχαιότητα στις 25 Δεκεμβρίου, εορταζόταν η γέννηση του ηλιακού θεού, όπως του Μίθρα στην Περσία.  Η 21η  Δεκεμβρίου είναι η μικρότερη μέρα του χρόνου και η άγια νύχτα των Χριστουγέννων είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια νύχτα του χρόνου. Από την ημερομηνία αυτή αρχίζει να μεγαλώνει η μέρα και να μικραίνει η νύχτα. Αυτή η αλλαγή συμβολίζει τον ερχομό του φωτός, την γέννηση δηλαδή του ήλιου.

 Οι Χριστιανοί επί Πάπα Ιουλίου (336-352) έκαναν μια πρόχειρη ιστορική έρευνα και ανακάλυψαν, επειδή έτσι τους βόλευε, ότι ο Χριστός γεννήθηκε την 25η  Δεκεμβρίου. Οι Αρμένιοι, που είναι η αρχαιότερη χριστιανική εκκλησία, εορτάζουν τον ερχομό του φωτός και την γέννηση του Χριστού, στις 6 Ιανουαρίου, όταν η Καθολική και η Ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζουν την βάπτιση.

Η γέννηση του Χριστού σε σπήλαιο σύμφωνα με το ευαγγέλιο του Ιακώβου και η δολοφονία των νηπίων από τον βασιλιά Ηρώδη.


 Ο χριστιανικός μύθος αναφέρει ότι η Μαρία έμεινε έγκυος ενώ ήταν ακόμα παρθένα. Ο Ιωσήφ ήταν καχύποπτος. Τότε εμφανίσθηκε ένας άγγελος και τον διαβεβαίωσε πως η Μαρία είχε μείνει έγκυος από το πνεύμα και ήταν ακόμα παρθένα. Σύμφωνα με το ευαγγέλιο του Ιακώβου ούτε οι ιερείς πίστεψαν τον Ιωσήφ, όταν τους είπε ότι η Μαρία, που είχε αναλάβει να την φυλάξει, είχε μείνει έγκυος. Έκλεψες τους γάμους του είπαν, και τώρα μας μιλάς για θαύματα. Το ίδιο ακριβώς έλεγαν και για την Σεμέλη, την μητέρα του Διονύσου. Οι συγγενείς του βασιλιά Πενθέα, που δεν συμπαθούσαν τον Διόνυσο, έλεγαν στην Σεμέλη ότι πήγε με κάποιον θνητό και δικαιολογεί την αμαρτία με την παρέμβαση του Δία. “νυμφευθείσαν εκ θνητού τινός, ες Ζην αναφέρειν την αμαρτίαν της γέννας”.

Ο Ιωσήφ με το δεξί χέρι να υποβαστάζει το σαγόνι του σε μια στάση δυσπιστίας καθώς το παιδί γεννήθηκε χωρίς την δική του συνδρομή.


 Κάθε παιδί θεών, όπως αναφέρει ο Παναγής Λεκατσάς, με την γέννηση του βρίσκεται εγκαταλειμμένο σε κινδύνους και μεγαλώνει με την βοήθεια των ζώων ή των βοσκών. Τον Δία τον θρέφει η κατσίκα Αμάλθεια, τον  Ρώμο η λύκαινα και στη γέννηση του Χριστού έχουμε τα ζώα στην φάτνη και τους βοσκούς που γίνονται μάρτυρες της γέννησης ενός θεϊκού γιού.
 Η γέννηση σε σπήλαιο είναι πάλι τυπική για ένα γιό θεού. Σε σπήλαιο γεννήθηκε ο Δίας και ο Ερμής και σε σπήλαιο γεννιόταν κάθε χρόνο ο ηλιακός θεός. Σύμφωνα με τον χριστιανικό μύθο όταν έγινε η απογραφή ο Ιωσήφ πήγε στην Βηθλεέμ, στον τόπο της καταγωγής του. Επειδή δεν υπήρχε κατάλυμα αναγκάστηκε να μείνει σε ένα σπήλαιο που χρησίμευε για στάβλος. Εκεί ανάμεσα στα ζώα γεννήθηκε ο Χριστός και τοποθετήθηκε στην φάτνη.
Το σπήλαιο βέβαια δεν αναφέρεται στα κανονικά ευαγγέλια παρά μόνο στο απόκρυφο ευαγγέλιο του Ιακώβου. Ο ευαγγελιστής Λουκάς μας μιλάει μόνο για φάτνη. Σύμφωνα με τον ευαγγελιστή Ματθαίο ο Χριστός γεννήθηκε σε σπίτι. Για τις ανάγκες του μύθου, η γέννηση του Χριστού μεταφέρθηκε από το σπίτι του Ματθαίου, στη φάτνη του Λουκά και το σπήλαιο του Ιακώβου. Ο μύθος αδιαφορεί για τις άλλες αναφορές και κρατάει αυτό που του χρειάζεται. Από την αναφορά του Ματθαίου κρατάει το φωτεινό άστρο και τους μάγους. Από τον Λουκά την φάτνη και τους βοσκούς και από τον Ιάκωβο το σπήλαιο κι έτσι καταλήγουμε να έχουμε στολισμένες τις πλατείες μας και τα δέντρα μας, αδιαφορώντας για τις πραγματικές αναφορές των ευαγγελίων. Με αυτόν τον τρόπο παραμένουμε ακόμα Έλληνες παγανιστές και λατρεύουμε τον θεό ήλιο όσο κι αν θεολογούν οι χριστιανοί θεολόγοι και ψάλλουν οι χριστιανοί ιερείς. Τα σύμβολα των αρχαίων θρησκειών είναι βαθιά κρυμμένα μέσα στα όνειρα μας εκεί που καμία ιερά εξέταση δεν μπορεί να τα ξεριζώσει.

 Μια γέννηση του ήλιου, του γιού του Θεού, δεν μπορεί να μην σημαδευτεί από ένα αστρολογικό φαινόμενο, από ένα φωτεινό άστρο. Αυτό το άστρο είδαν οι μάγοι από την ανατολή και ακολουθώντας το έφτασαν στην Ιερουσαλήμ και πήγαν στο παλάτι του Ηρώδη ρωτώντας που γεννήθηκε ο βασιλιάς του Ισραήλ.  Έτσι ο Ηρώδης έμαθε για την γέννηση του Χριστού κι ετοιμαζόταν να τον δολοφονήσει. Οι μάγοι επισκέφθηκαν τον Χριστό, του άφησαν τα δώρα κι έφυγαν χωρίς να επιστρέψουν στον Ηρώδη, όπως τους είχε ζητήσει. Εν τω μεταξύ ένας άγγελος επισκέφθηκε μέσω ονείρου τον Ιωσήφ και του είπε να φύγει γιατί καταδίωκαν το βρέφος. Ο Ηρώδης τότε, διέταξε να θανατωθούν όλα τα βρέφη που είχαν γεννηθεί εκείνη την χρονιά.
 Καμία μαρτυρία για μια τέτοια σφαγή δεν υπάρχει στην ιστορία της Ιουδαίας. Ο βασιλιάς Ηρώδης είναι γνωστός στην ιστορία για την καταδίκη σε θάνατο των δικών του παιδιών. Αυτό όμως δεν το γνωρίζουν οι χριστιανοί και δεν το διδάσκουν στα χριστιανόπουλα. Δεν είναι λεπτομέρεια ότι ο συγκεκριμένος βασιλιάς θανάτωσε τα παιδιά του από την βασίλισσα Μαρία, Αλέξανδρο και Αριστόβουλο και τον γιό του από την πρώτη του γυναίκα την Δώρα, τον Αντίπατρο. Γι αυτό έλεγαν ότι ήταν καλύτερα να είσαι το γουρούνι του Ηρώδη παρά το παιδί του. Ο Ηρώδης ήταν Ιδουμαίος προσήλυτος στον Ιουδαϊσμό και δεν έτρωγε χοιρινό, σκότωνε όμως τα παιδιά του. Ποιος άλλωστε γνωρίζει ότι την μητέρα του Ηρώδη την έλεγαν Κύπρο ! Και ποιος γνωρίζει ότι ο παππούς του ήταν ιερέας του Απόλλωνα !
 Υπάρχει ακόμα και το προηγούμενο, όταν ο στρατηγός του Δαυίδ, ο Ιωάβ, είχε επιτεθεί στην Ιδουμαία, είχε παραμείνει έξι μήνες εκεί μέχρι που σκότωσε κάθε αρσενικό.  (ΒΑΣΙΛΕΩΝ Α' - 11o Κεφάλαιο) Ο Ηρώδης ως Ιδουμαίος, έπαιρνε εκδίκηση σύμφωνα με το Εβραϊκό λεγόμενο ευαγγέλιο του Ματθαίου, σκοτώνοντας όλα τα αρσενικά στην Ιουδαία.
 Σήμερα στο Άγιο Όρος στην μονή του Αγίου Παύλου μπορεί κανείς να προσκυνήσει τα δώρα των μάγων. Στην μονή του Βατοπεδίου μπορεί να προσκυνήσει την Αγία Ζώνη της Παναγίας. Σε πολλές εκκλησίες μπορεί κάποιος χριστιανός να προσκυνήσει τα οστά των αναιρεθέντων από των Ηρώδη νηπίων. Την αλήθεια όμως που να την βρούμε για να την παραδεχτούμε και να την προσκυνήσουμε;

Μέχρι τα Αρμένικα Χριστούγεννα στις 6 Ιανουαρίου θα προσπαθήσω να κάνω μια εισαγωγή στην πραγματική ιστορία που κρύβεται πίσω από τον χριστιανικό μύθο. Μέχρι τότε, καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένα τα νέα μέτρα. Αλληλούια.



ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ



ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ


Διαβάστε ακόμα:


Πότε γεννήθηκε ο Χριστός ;




ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΑΘΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ

«Όταν γεννήθηκε στην Βηθλεέμ της Ιουδαίας, τις ημέρες του βασιλιά Ηρώδη, να μάγοι από την ανατολή κατεύθασαν στα Ιεροσόλυμα λέγοντες, που είναι ο βασιλιάς των Ιουδαίων που μόλις γεννήθηκε; Το άκουσε αυτό ο βασιλιάς Ηρώδης και ταράχτηκε και όλα τα Ιεροσόλυμα μαζί με αυτόν.»
 Ο Ηρώδης συγκέντρωσε τους αρχιερείς και τους γραμματείς του λαού, κι άρχισε να τους ρωτάει που ο Χριστός γεννάται. Εκείνοι του είπαν. Εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας, γιατί έτσι έγραψε ο προφήτης.  Ο Ηρώδης τους έστειλε να βρουν το βρέφος και τους είπε να επιστρέψουν σε αυτόν να του φανερώσουν το μέρος που βρισκόταν για να το προσκυνήσει και ο ίδιος. Στα σχέδια του κακού βασιλιά ήταν βέβαια να δολοφονήσει το νεογέννητο !

 Οι μάγοι ακολούθησαν το αστέρι και έφτασαν στο σπίτι όπου βρισκόταν ο Χριστός. Και μπήκαν σπίτι και είδαν το παιδί με την Μαρία την μητέρα του και το προσκύνησαν.
 «και ελθόντες εις την οικίαν είδον το παιδίον μετα Μαρίας της μητρός αυτου, και πεσόντες προσεκύνησαν αυτω, και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσήνεγκαν αυτω δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν. και χρηματισθέντες κατ όναρ μη ανακάμψαι προς  Ηρώδην, δι άλλης οδού ανεχώρησαν εις την χώραν αυτών”.
Ο Ηρώδης, ιδών ότι ενεπαίχθη υπό των μάγων, εθυμώθη λίαν, και αποστείλας ανείλας πάντας τους παίδας εν Βηθλεέμ και των περιχώρων αυτής.
  Αυτά ο Ματθαίος για το σπίτι όπου γεννήθηκε ο Χριστός.


ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

 Κατά την απογραφή του Αυγούστου ο Ιωσήφ πήγε στην Βηθλεέμ γιατί καταγόταν από την φυλή Δαυίδ. Εκεί η Μαρία γέννησε τον γιο της και τον σπαργάνωσε και τον τοποθέτησε στην φάτνη γιατί δεν υπήρχε τόπος εν τω καταλύματι. Δηλαδή δεν υπήρχε μέρος να τοποθετήσουν το βρέφος, δεν υπήρχε σπίτι και τον έβαλαν σε στάβλο στη φάτνη των ζώων. Ενώ λοιπόν σύμφωνα με τον Ματθαίο οι μάγοι  πήγαν σε σπίτι και τον βρήκαν, ο Λουκάς δεν αναφέρει μάγους, ούτε και την καταδίωξη του Ηρώδη.

2.  6 εγένετο δε εν τω ότι αυτους εκει επλήσθησαν αι ημέραι του τεκειν αυτήν, 7 και ετεκεν τον υιον αυτης τον πρωτότοκον. Και εσπαργάνωσεν ότι και ανέκλινεν ότι εν φάτνη, διότι ουκ ην αυτοις τόπος εν τω καταλύματι. 8 Και ποιμένες ησαν εν τη χώρα τη ότι αγραυλουντες και φυλάσσοντες φυλακας ότι νυκτος επι την ποίμνην αυτων. 9 και αγγελος κυρίου επέστη αυτοις και δόξα κυρίου περιέλαμψεν ότι, και εφοβήθησαν φόβον μέγαν. 10 και ειπεν αυτοις ο αγγελος, Μη φοβεισθε, ιδου γαρ ευαγγελίζομαι υμιν χαραν μεγάλην ητις εσται παντι τω λαω, 11 ότι ετέχθη υμιν σήμερον σωτηρ ος εστιν Χριστος κύριος εν πόλει Δαυίδ. 12 και τουτο υμιν το σημειον, ευρήσετε βρέφος εσπαργανωμένον και κείμενον εν φάτνη. 13 και εξαίφνης εγένετο συν τω αγγέλω πληθος στρατιας ουρανίου αινούντων τον θεον και λεγόντων, 14 Δόξα εν υψίστοις θεω και επι γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκίας.

Η προσκύνηση των μάγων έγινε σύμφωνα με το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο. Ο ευαγγελιστής Λουκάς δεν αναφέρει ούτε μάγους, ούτε την καταδίωξη του Ηρώδη. Αναφέρει ότι λόγω της απογραφής δεν υπήρχε κατάλυμα και το βρέφος τοποθετήθηκε σε στάβλο αλλά όχι σε σπήλαιο. Εδώ σε αυτή την εικόνα έχουμε ένα συνδυασμό του Ματθαίου με του Λουκά. Το σπήλαιο το αναφέρει ο Ιάκωβος.


ΠΡΩΤΟΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΙΑΚΩΒΟΥ

 Στο ευαγγέλιο του Ιακώβου, ο Ιωσήφ βρήκε σπήλαιο και έβαλε μέσα την Μαρία να γεννήσει.
 Όταν έφτασε ο καιρός της απογραφής του βασιλέα Αυγούστου, ο Ιωσήφ δεν γνώριζε πως να εμφανίσει την Μαρία. (ιζ,1)“Σαν γυναίκα μου ντρέπομαι, σαν κόρη μου, όλοι ξέρουν ότι δεν έχω. Το μόνο που μου μένει είναι να την κρύψω. Και εύρεν σπήλαιο εκεί και εισήγαγεν αυτήν, και εξελθών εζήτει μαίαν Εβραίαν”. Η πρώτη γυναίκα που βρήκε ο Ιωσήφ, ήταν κάποια Εύα και η δεύτερη που έμαθε το νέο της γέννησης ήταν η Σαλώμη, η οποία μάλιστα δεν πίστευε ότι η Μαρία γέννησε ως Παρθένος και γι΄αυτό, όπως ακριβώς ο άπιστος Θωμάς, έβαλε το δάχτυλο της, “ερευνών την φύσιν αυτής”, διαπιστώνοντας με αυτόν τον τρόπο την “άσπιλον σύλληψιν”.
 Αυτά ο Ιάκωβος για το σπήλαιο που γεννήθηκε ο Χριστός.

ΒΑΣΙΛΕΩΝ Α' - 11o Κεφάλαιο
15  ΔΙΟΤΙ ΟΤΕ ΗΤΟ Ο ΔΑΒΙΔ ΕΝ ΤΗ ΙΔΟΥΜΑΙΑ ΚΑΙ ΙΩΑΒ Ο ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΑΝΕΒΗ ΝΑ ΘΑΨΗ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΩΘΕΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΤΑΞΕ ΠΑΝ ΑΡΣΕΝΙΚΟΝ ΕΝ ΤΗ ΙΔΟΥΜΑΙΑ 16  ΕΠΕΙΔΗ ΕΞ ΜΗΝΑΣ ΕΚΑΘΗΣΕΝ ΕΚΕΙ Ο ΙΩΑΒ ΜΕΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΕΩΣΟΥ ΕΞΩΛΟΘΡΕΥΣΕ ΠΑΝ ΑΡΣΕΝΙΚΟΝ ΕΚ ΤΗΣ ΙΔΟΥΜΑΙΑΣ


ΠΑΝΑΓΗΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ
ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΒΡΕΦΟΣ
Η γέννηση σε φάτνη, ανήκει στην ευρύτερη παράδοση του θνήσκοντος θεού, όπως περιγράφει ο καθηγητής Παναγής Λεκατσάς.
Το Θείο Βρέβος δεν αναθρέφεται από την Μάνα του, μα, παρατημένο, από ζώα ή παραμάνες. Ο κρητικός Ζευς αναθράφηκε από μια γίδα, την Αμάλθεια, κι ένα γνώριμο σφραγιδότυπο της Κνωσού λογιέται πως εικονίζει τον μύθο. Ξετοπισμένα από τις παραλλαγές, τα ζώα ξαναβρίσκουνται στην γέννηση του Ιησού, όπως και του βρέφους του Ησαϊα. Μια από τις παραλλαγές αυτές είναι το θρέψιμο λογίς ηρώων από βοσκούς. Έτσι και η ανεξήγητη αλλιώς παρουσία βοσκών στην γέννηση του Ιησού, σημαίνει πως στην πηγή του “κατά Λουκάν”, οι βοσκοί έβρισκαν έκθετο βρέφος τον Ιησού, και το ανάθρεφαν ”.

Η γέννηση του Θείου Βρέφους μέσα σε ένα Σπήλαιο είναι σταθερό στοιχείο και του μύθου και της λατρείας. Τον βρεφικό Δία τον κρύβει η Γη σε σπήλαιο του βουνού Αιγαίου κοντά στην Λύκτο. Η υστερότερη παράδοση ξέρει πως ο κρητικός αυτός Ζευς γενιέται σε ένα σπήλαιο της Δίκτης ή της Ιδης. Αρχαιοκατέβατη παράδοση μιλάει για ένα σπήλαιο που το κατοικούν μόνο μέλισσες.
Ο Ερμής γεννιέται σε ένα σπήλαιο της Κυλλήνης, υψιρεφές άνδρον, που το θυμίζουν και οι αγγειογραφίες. Ο Ιησούς γεννιέται σ΄ένα “άντρον” της Βηθλεέμ, που το σύνδρομο της ανατροφής του από τα ζώα, μετασχηματίζεται σε “φάτνην”. Είταν ένα από τα άντρα της Αδωνιανής λατρείας. Οι υπόγειοι χώροι ή τα άδυτα των ναών, όπου ιερουργείτε η Θεία Γέννηση, είναι υποκατάστατα των σπηλαίων.

ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Φ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
Δημοσίευση σχολίου